سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درسی که امام به ما آموخت...

ارسال شده توسط یاران امام در 92/3/19:: 12:24 عصر

 

تاریخ مدتهاست از این حقیقت پرده برداشته است که همیشه در مقابل حرکات مصلحانه که توسط عدالتجویان صورت گرفته، جبهه ای بوجود آمده که خواهان سکون و سکوت آنها بوده و از آنجا که منافعش تهدید می شده، به مقابله بر می خواسته و چون نگران دفاع از عملکرد خود بوده، هیچگاه پاسخگو نبوده بلکه افسانه ها ساخته، تا سیاست های خود را تحت لوای آن اجرا و توجیه کند.

عجیب است اما غریب نیست، تاریخ از این فریب ها زیاد به خود دیده که چگونه با یدک کشیدن اسم حسین(علیه السلام) خواستند تیشه به رسمش بزنند. قاتلان حسین هم، سینه چاک رسول بودند و زینت دوش رسول را به مسلخ بردند.

 و در این دوران ظالمان با نام خمینی به جنگ راه خمینی آمده اند؛ امروز از راه خمینی به نامش بسنده کرده اند، چون راه عدالت خواهانه اوست که فریب شان را رسوا می کند. آنجا که صحبت از نام خمینی هست و بس، برایش سر و پا می شکنند اما همین که از راهش سخنی به میان آید، شمشیرها از غلاف بیرون آمده و از سر تکلیف! با آن مبارزه می کنند.

غافل از اینکه یاران عدالت خواه خمینی، به حسینی اقتدا کرده اند که از میان رنگ ها فقط سرخ را به رسمیت شناخته و محرمش اسلام را زنده نگه داشته است و این بزرگ ترین و مهیب ترین کابوسی است که خواب را بر چشم ظالمان حرام کرده است.

خمینی کبیر به عنوان تأثیر گذارترین انسان قرن بیستم، از نهضت امام حسین(علیه السلام)الهام گرفت و انقلاب ایران را بنیان نهاد و حکیمانه فرمود: من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و تودة میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله ـ صلی الله علیه وآله  ـ  و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی ـ صلوات الله و سلامه علیهما ـ می‌باشند.

امام به ما آموخت که اگر راه رهایی از طلسم زمانه را نشناسیم و آگاهی به زمان خود نداشته باشیم، نمی توانیم درست انتخاب کنیم. اگر نتوانیم به حسین اقتدا کنیم، هیچ گاه خودمان انتخاب کننده نخواهیم بود، بلکه زرها و زورها و هوسها برایمان انتخاب خواهند کرد.

امام به ما آموخت که برای تغییر آنچه هست به آنچه باید باشد، باید ایستادگی کرد؛ ایستادگی در برابر ظالم و اسیر ظلم او نشدن تا با کاستن از قدرت جعلی ظالمان، مظلوم را نیز یارای ایستادن باشد.

امام به ما آموخت که چگونه آموخته های کهنه را دور بریزیم و از نو بیاموزیم، تا حق را به پای مدعیان حق ذبح نکنیم، امام روحی جدید در کالبد جانمان دمید.

امام به ما آموخت در این دوران، زبان تهدید و تحقیر زنگ زده و فحاشی و بی حرمتی مدتهاست که از اثر افتاده. امروز از اندیشه ما بیشتر از شمشیرمان می ترسند، چون در منطق ما آن قدر حقیقت هست که نیازی به تحقیر و تهدید دیگران نداشته باشیم.

امام به ما آموخت که چگونه می توان با ایستادگی بر باورهای راستین، از عهده بیان حقیقت برآمد.

امام به ما آموخت، کسانی که فرق عدل و ظلم را با ترازوی سکه می سنجند، بیش از گرسنگی نان از گرسنگی اندیشه رنج می برند.

امام به ما آموخت که افراد را از طریق کردارشان توصیف کنیم تا هرگز فریب گفتارشان را نخوریم، زیرا آنچه که هستند، آنها را بهتر معرفی می کند تا آنچه که می گویند.

امام به ما آموخت ملاک،حال فعلی افراد است. مگر نه این بود که شمر از خط مقدم لشکر علی (علیه السلام)به خط مقدم لشکر یزید آمد .

اماما اینان قصد راه تو کرده اند بلکه بتوانند از راه تو به نامت بسنده کنند. ولی ما سنت الهی را در آیه «و مکروا و مکرالله» نه فقط خوانده بلکه به وضوح دیده ایم که دشمنان راه تو، نه پیش می برند و نه پیش می روند.

اماما چرا این جماعت تزویر می فروشند و بر نفاق، وفاق کرده اند. چرا میخواهند از تو انتقام گیرند؟ مگر چه خواسته ای؟ چه کرده ای؟ چه گفته ای که این چنین با تو سر ستیز دارند؟ عدالت خواهی تو پاسخ این سؤالات است، چون راه تو رفتنی است نه گفتنی و رفتن خون می خواهد.

اماما تو رفتی، اما خلف صالحت امام خامنه ای هست که با او این راه را ادامه خواهیم داد. چه زیبا فرمود رهبر و مولایمان:  کسانی که نام امام را بر زبان می آورند و به نام ایشان تمسک می جویند باید به اصول و "نقشه راه امام" هم اعتقاد داشته باشند، زیرا حقیقت امام تنها با اصول و مبانی و نقشه راه آن عزیز قابل درک و قابل عمل می شود.(بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم بیست و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره))

اماما نیستی تا ببینی آن مدعیانی که امروز خیانتشان آشکار شده بدتر از آن بودند که پنهان می کردند و یاران تو که با امام خامنه ای پیمان جان بستند، بهتر از آن بودند که نشان می دادند و تو چه هوشمندانه ملاک را در حال فعلی افراد تعریف کردی.

اماما با تو عهد می بندیم که فتنه گران و ظالمانی که با انقلاب تو به عنوان یک گزینه رفتار می کنند و نه یک اولویت را در چنان انزوایی نگاه داریم که تاریخ وجودشان را هم فراموش کند.

اماما با تو عهد می بندیم که نگذاریم خون های 300 هزار شهید گلگون به کفن شده این انقلاب، فرش سرخ ظالمان و فتنه جویان شود.

اماما با تو پیمان می بندیم؛ با تو پیمانِ جان می بندیم تا هنگامی که از جام شهادت شربت وصال می نوشیم، با شعار «هیهات من الذلة» پای آرمانهای الهی و انسانی تو بایستیم که اگر غیر این باشد بایستی در آینه کوفه، آینده مان را به نظاره بنشینیم.

اماما با تو پیمان می بندیم تا صدای مظلومیتت را به گوش تاریخ برسانیم و عدالت خواهی را که  فریاد عصر مظلومیت است، با تمام وجود ادامه دهیم.

 

 


برپایی نمایشگاه نقاشی برای موسوی با طعم دستبرد فکری؟!

ارسال شده توسط یاران امام در 92/3/13:: 11:57 عصر

مدتی است بخش خارجی جریان فتنه در حال تکاپو و تلاش است که برای موسوی و همسرش زهرا رهنورد یک نمایشگاه نقاشی در شهر برلین برپا کند. چهرهایی نظیر اردشیر امیرارجمند(مشاور ارشد موسوی) و رجبعلی مزروعی برای راه اندازی این نمایشگاه با عناصر و تشکل های ضد انقلاب رایزنی کردند تا بتوانند از آنها برای انجام این کار کمک بگیرند. بر اساس اطلاعات بدست آمده با حمایت چهره ها و جریانات ضد انقلاب قرار است، این نمایشگاه بزودی دایر شود.

مهمترین برنامه این نمایشگاه معرفی کتابی است با نام "بازگشت به تنهایی" که سایت کلمه(وابسته به موسوی) در خصوص آن چنین توضیح داده است:

مجموعه‌ی «بازگشت به تنهایی»، حاوی 15 داستان کوتاه فارسی از 15 نویسنده که به انتخاب میرحسین موسوی گردآوری و یکجا جمع شده اند، به صورت یک کتاب الکترونیک منتشر شد.

به گزارش کلمه، ترتیب قرارگرفتن داستان‌ها بر اساس شماره‌گذاری‌هایی است که میرحسین موسوی بر روی نسخه‌ی کپی شده از داستان‌ها نوشته بوده است.

در واقع داستان‌هایی که خواهید خواند به‌دست میرحسین موسوی گلچین شده‌اند و کشف او از جهان داستان محسوب می‌شوند. این کار، سال‌ها پیش‌تر از آن‌که این هنرمند و هنرشناس برجسته کشورمان به حبس و حصر کشیده شود، انجام شده است. تاریخ دقیق آن برای ما روشن نیست، ولی یقین داریم که شروع آن دست‌کم به چند سال پیش از ورود ایشان به دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برمی‌گردد؛ زیرا از سالیان پیش چنین دغدغه‌ای را داشته و بارها بر ضرورت انجامش تأکید می‌ورزیده است.

نکته دیگری که ما از آن بی‌خبریم و کاش چنین نبود، این است که نمی‌دانیم این پانزده داستان همة انتخاب ایشان از میان صدها داستان کوتاه فارسی است یا اگر روزگار فرصت می‌داد، ممکن بود داستان‌های دیگری هم به این مجموعه افزوده شود. هر چند این احتمال با توجه به کیفیت مجموعه حاضر بعید به نظر می‌رسد، با این حال آنچه از نظر ما قطعی است و راقم بر آن واقف است، نقاش زبردست کشور ما بیشتر ادبیات داستانی ایران را خوانده و از نظر گذرانده است. البته این مطالعه گسترده، که شامل چندهزار صفحه آثار داستانی می‌شود، کار امروز و دیروز نبوده یا در دوران ریاست ایشان بر فرهنگستان هنر کشور صورت نگرفته است. در همان سال‌های سخت جنگ تحمیلی که موسوی اداره امور کشور را در پست نخست‌وزیری بر عهده داشت، مسائل مربوط به ادبیات و هنر را به‌جدّ پیگیری می‌کرد.

در این کتاب پانزده داستان کوتاه به نام های «حفاظ سرد» اثر حسین مرتضاییان آبکنار، «شن باد» اثر ابراهیم خدادوست، «دیوار» اثر داوود غفارزادگان، «راه دور» اثر محمد بهارلو، «نوروز مرگ» اثر ابراهیم زاده گرجی، «در مهتاب پس از باران» اثر محمد رحیم اخوت، «جادوی خواب و خیال» اثر حسن خادم، «کبریت های خیس» اثر باقر رجبعلی (محمد باقر رضایی)، «در انبوه مه» اثر محمد عزیزی، «داستان سوم شخص مفرد غایب در گذشته » اثر محمدرضا پورجعفری، «پیش از خواب » اثر حسین راستی، «دوباره خداحافظ » اثر حسن نجفی عنصرودی، «استخر» اثر فرهاد کشوری، «رد پای مرد کهربایی» اثر ابوتراب خسروی و «روزی که خورشید سوخت» اثر فیروز زنوزی جلالی گردآوری و منتشر شده اند.

جالب است این کتاب با 15 داستان کوتاه فارسی که از آن بعنوان کشف موسوی از جهان داستان تعبیر شده! و قرار است در نمایشگاه مورد نظر بعنوان مهمترین اثر ادبی او معرفی و تبلیغ شود، گردآوری آن کار موسوی نبوده و در واقع هیچ ارتباطی با او ندارد، بلکه این کتاب(البته با 16 داستان) اثر آقای حسن خادم است که در سال 88 تحت عنوان "ویرانی روزها" توسط انتشارات تندیس منتشر شده است!

تصویری از مشخصات کتاب حسن خادم در سایت کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی

 

آقای حسن خادم به علت آشنایی که با موسوی داشته، قبل از سال 88 نسخه ای از این کتاب را برای اظهارنظر در اختیار او قرار داده ولی با پیش آمدن حوادث سال 88 این کتاب نزد موسوی باقی مانده که اکنون عناصر جریان فتنه به دروغ از آن بعنوان اثر و کشف ادبی موسوی یاد می کنند!

ما شکی نداریم که عناصر جریان فتنه برای بزرگنمایی شخصیت سران خود و چهره سازی های کاذب از آنها هر اقدامی را انجام می دهند، ولی خوب است در این مسیر قدری عقلانیت خود را به کار گیرند و هوشمندانه تر به دروغ پردازی و صحنه سازی بپردازند تا چنین گاف ندهند!

یک سوال مهم:

جریانی برای بزرگنمایی شخصیت ادبی یکی از سران خود، اثر یک نویسنده را بعنوان اثر وی معرفی می کند تا او را به دروغ و با سوء استفاده از اثر دیگری کاشف ادبی نشان دهد! حالا همین جریان می خواهد برای بزرگنمایی شخصیت هنری همان فرد و همسرش نمایشگاه نقاشی برپا کند و به ادعای خودشان آثار آنها را به نمایش بگذارند. حال آیا در اینجا این سوال پیش نمی آید که این جریان برای بزرگنمایی شخصیت هنری این فرد و همسرش همانند کار گذشته اش، می خواهد آثار نقاشی دیگران را بعنوان آثار نقاشی آنها نشان دهد؟!

 


کلید بدستی یعنی بجای پاسخگویی صورت مسئله را حذف کردن!

ارسال شده توسط یاران امام در 92/3/13:: 4:51 عصر

دیروز مطلبی را تحت عنوان  حذف تصویر رهبر معظم انقلاب در حسینیه جماران! منتشر کردیم و در آنجا به این مطلب اشاره کردیم که: میتینگ انتخاباتی حرمت شکنانه حسن روحانی با جوانان حامی وی در حسینیه جماران برگزار گردید.وب سایت حسن روحانی، گزارش تصویری از این میتینگ که دل عاشقان و دوستداران خمینی کبیر(ره) را به درد آورد، منتشر نمود. در یکی از عکس های این گزارش تصویری از حسینیه جماران، عکسی بسیار قابل تامل دیده می شود، در این عکس تصویر آقای هاشمی رفسنجانی در کنار دو تصویر حضرت امام(ره) قرار دارد و تصویر مقام معظم رهبری نیز حذف شده است.

قصد داشتیم همانطور که وعده داده بودیم، مطلبی را در این خصوص خطاب به مدعیان خط امام(ره) منتشر کنیم که ناگهان ساعاتی پیش متوجه شدیم، وب سایت حسن روحانی این عکس را از گزارش تصویری خود بدون ارائه توضیحات و پاسخگویی نسبت به این اقدام شوم، حذف کرده است!

نمایی از وب سایت حسن روحانی قبل از حذف عکس مورد نظر

 

http://www.rouhani.ir/files/attachments/51aa55179daf4_Rouhani.ir_Jamaran_01.jpg

آدرس فوق مربوط به نشانی عکس حذف شده است

 

گویا حضرات فکر می کنند با پاک کردن صورت مسئله، اتفاقی که پیش آمده فراموش خواهد شد! شکی نداریم، این کار یک اقدام حساب شده بوده و حالا که مورد توجه رسانه ها قرار گرفته و سر و صدای آن در آمده، آقایان بجای عذرخواهی و پاسخگویی، صورت مسئله را پاک می کنند!

چند جمله خطاب به آقای کلید بدست:

شما حتما در مذاکرات هسته ای هم بجای رایزنی هوشمندانه و حل مسائل، صورت مسئله ها را پاک می کردید! مثلا برای راحتی کارتان، ایستادگی بر اصول، انقلابی بودن و مطابق بینش و سیره امام(ره) گفتگو کردن را حذف می نمودید! شما که روش تان در برخورد با چنین مسائلی عدم پاسخگویی می باشد، قطعا اگر در مسند قدرت قرار بگیرید، براحتی صورت مسئله مشکلات را هم پاک می کنید! تا دیگر مشکلی وجود نداشته باشد که بخواهید برای حل آن به مشقت بیفتید! البته از شما بیش از این توقعی نمی باشد، چرا که جنابعالی شاگرد ممتاز استاد اکبر! هستید و این تعالیم را از ایشان فرا گرفته اید. استاد تان هم چند وقت پیش همانند شما، بجای پاسخگویی نسبت به مواضع اش در خصوص فتنه 88 با حذف آرشیو مطالب و مواضع خاص خود از سایتش، براحتی صورت مسئله را پاک نمود، غافل از این که مواضع اش در حافظه ملت انقلابی ایران ثبت شده است.

حال سخن ما با محمد علی انصاری(سرپرست دفتر امام(ره)):

شما با چه مجوزی حسینیه ای که یاد آور امام(ره) و محل دلداگان خمینی کبیر است را برای برگزاری میتینگ انتخاباتی در اختیار آقای روحانی قرار دادید؟ شرم نمی کنید، حسینیه ای که باید در این ایام پذیرای زائران حضرت روح الله باشد را تبدیل به مجلس سوت و کف برای حامیان فتنه می نمایید؟ آیا میلیاردها تومان بودجه سالانه می گیرید که دست به چنین اقداماتی بزنید؟ آیا معنای صیانت و پاسداری از اندیشه و آثار امام(ره) چنین کارهایی است؟ شما بعنوان مسئول تشکیلات حضرت امام(ره) چه پاسخی در برابر حذف عکس رهبر معظم انقلاب از حسینیه جمارن دارید؟ بهتر است بدانید، این حسینیه تحت مدیریت شماست و نمی توانید از پاسخگویی نسبت به حرمت شکنی های اتفاق افتاده فرار کنید!

جالب است، جنابعالی در نشست خبری خود در سال 91 چنین می گویید: هر کسی که فکر می کند منافع اش و منافع گروهی اش این است که خانواده امام را درگیر مسائل سیاسی کند من فکر می کنم خود ضرر کرده و در نهایت از کرده خود پشیمان خواهد شد.

حالا باید از شما پرسید چه کسی بیت امام(ره) را درگیر مسائل سیاسی می کند؟! آیا این کارهایی که شما می کنید درگیر کردن بیت امام(ره) نمی باشد؟ آیا در اختیار گذاشتن مکان سخنرانی امام(ره) به یک کاندیدای خاص (بدون این که به دیگر کاندیدای انتخابات نیز امکان استفاده از آنجا را بدهید)، سوء استفاده از اسم و بیت امام(ره) نمی باشد؟ شما و دوستانتان امسال در آستانه سالگرد ملکوتی عبد صالح خدا به نحو احسن روح امام(ره) را در حسینیه اش آزردید و دل دشمنان ایشان و انقلاب را شاد نمودید.


<      1   2   3   4      >



پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ