سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درسی که امام به ما آموخت...

ارسال شده توسط یاران امام در 92/3/19:: 12:24 عصر

 

تاریخ مدتهاست از این حقیقت پرده برداشته است که همیشه در مقابل حرکات مصلحانه که توسط عدالتجویان صورت گرفته، جبهه ای بوجود آمده که خواهان سکون و سکوت آنها بوده و از آنجا که منافعش تهدید می شده، به مقابله بر می خواسته و چون نگران دفاع از عملکرد خود بوده، هیچگاه پاسخگو نبوده بلکه افسانه ها ساخته، تا سیاست های خود را تحت لوای آن اجرا و توجیه کند.

عجیب است اما غریب نیست، تاریخ از این فریب ها زیاد به خود دیده که چگونه با یدک کشیدن اسم حسین(علیه السلام) خواستند تیشه به رسمش بزنند. قاتلان حسین هم، سینه چاک رسول بودند و زینت دوش رسول را به مسلخ بردند.

 و در این دوران ظالمان با نام خمینی به جنگ راه خمینی آمده اند؛ امروز از راه خمینی به نامش بسنده کرده اند، چون راه عدالت خواهانه اوست که فریب شان را رسوا می کند. آنجا که صحبت از نام خمینی هست و بس، برایش سر و پا می شکنند اما همین که از راهش سخنی به میان آید، شمشیرها از غلاف بیرون آمده و از سر تکلیف! با آن مبارزه می کنند.

غافل از اینکه یاران عدالت خواه خمینی، به حسینی اقتدا کرده اند که از میان رنگ ها فقط سرخ را به رسمیت شناخته و محرمش اسلام را زنده نگه داشته است و این بزرگ ترین و مهیب ترین کابوسی است که خواب را بر چشم ظالمان حرام کرده است.

خمینی کبیر به عنوان تأثیر گذارترین انسان قرن بیستم، از نهضت امام حسین(علیه السلام)الهام گرفت و انقلاب ایران را بنیان نهاد و حکیمانه فرمود: من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و تودة میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله ـ صلی الله علیه وآله  ـ  و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی ـ صلوات الله و سلامه علیهما ـ می‌باشند.

امام به ما آموخت که اگر راه رهایی از طلسم زمانه را نشناسیم و آگاهی به زمان خود نداشته باشیم، نمی توانیم درست انتخاب کنیم. اگر نتوانیم به حسین اقتدا کنیم، هیچ گاه خودمان انتخاب کننده نخواهیم بود، بلکه زرها و زورها و هوسها برایمان انتخاب خواهند کرد.

امام به ما آموخت که برای تغییر آنچه هست به آنچه باید باشد، باید ایستادگی کرد؛ ایستادگی در برابر ظالم و اسیر ظلم او نشدن تا با کاستن از قدرت جعلی ظالمان، مظلوم را نیز یارای ایستادن باشد.

امام به ما آموخت که چگونه آموخته های کهنه را دور بریزیم و از نو بیاموزیم، تا حق را به پای مدعیان حق ذبح نکنیم، امام روحی جدید در کالبد جانمان دمید.

امام به ما آموخت در این دوران، زبان تهدید و تحقیر زنگ زده و فحاشی و بی حرمتی مدتهاست که از اثر افتاده. امروز از اندیشه ما بیشتر از شمشیرمان می ترسند، چون در منطق ما آن قدر حقیقت هست که نیازی به تحقیر و تهدید دیگران نداشته باشیم.

امام به ما آموخت که چگونه می توان با ایستادگی بر باورهای راستین، از عهده بیان حقیقت برآمد.

امام به ما آموخت، کسانی که فرق عدل و ظلم را با ترازوی سکه می سنجند، بیش از گرسنگی نان از گرسنگی اندیشه رنج می برند.

امام به ما آموخت که افراد را از طریق کردارشان توصیف کنیم تا هرگز فریب گفتارشان را نخوریم، زیرا آنچه که هستند، آنها را بهتر معرفی می کند تا آنچه که می گویند.

امام به ما آموخت ملاک،حال فعلی افراد است. مگر نه این بود که شمر از خط مقدم لشکر علی (علیه السلام)به خط مقدم لشکر یزید آمد .

اماما اینان قصد راه تو کرده اند بلکه بتوانند از راه تو به نامت بسنده کنند. ولی ما سنت الهی را در آیه «و مکروا و مکرالله» نه فقط خوانده بلکه به وضوح دیده ایم که دشمنان راه تو، نه پیش می برند و نه پیش می روند.

اماما چرا این جماعت تزویر می فروشند و بر نفاق، وفاق کرده اند. چرا میخواهند از تو انتقام گیرند؟ مگر چه خواسته ای؟ چه کرده ای؟ چه گفته ای که این چنین با تو سر ستیز دارند؟ عدالت خواهی تو پاسخ این سؤالات است، چون راه تو رفتنی است نه گفتنی و رفتن خون می خواهد.

اماما تو رفتی، اما خلف صالحت امام خامنه ای هست که با او این راه را ادامه خواهیم داد. چه زیبا فرمود رهبر و مولایمان:  کسانی که نام امام را بر زبان می آورند و به نام ایشان تمسک می جویند باید به اصول و "نقشه راه امام" هم اعتقاد داشته باشند، زیرا حقیقت امام تنها با اصول و مبانی و نقشه راه آن عزیز قابل درک و قابل عمل می شود.(بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم بیست و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره))

اماما نیستی تا ببینی آن مدعیانی که امروز خیانتشان آشکار شده بدتر از آن بودند که پنهان می کردند و یاران تو که با امام خامنه ای پیمان جان بستند، بهتر از آن بودند که نشان می دادند و تو چه هوشمندانه ملاک را در حال فعلی افراد تعریف کردی.

اماما با تو عهد می بندیم که فتنه گران و ظالمانی که با انقلاب تو به عنوان یک گزینه رفتار می کنند و نه یک اولویت را در چنان انزوایی نگاه داریم که تاریخ وجودشان را هم فراموش کند.

اماما با تو عهد می بندیم که نگذاریم خون های 300 هزار شهید گلگون به کفن شده این انقلاب، فرش سرخ ظالمان و فتنه جویان شود.

اماما با تو پیمان می بندیم؛ با تو پیمانِ جان می بندیم تا هنگامی که از جام شهادت شربت وصال می نوشیم، با شعار «هیهات من الذلة» پای آرمانهای الهی و انسانی تو بایستیم که اگر غیر این باشد بایستی در آینه کوفه، آینده مان را به نظاره بنشینیم.

اماما با تو پیمان می بندیم تا صدای مظلومیتت را به گوش تاریخ برسانیم و عدالت خواهی را که  فریاد عصر مظلومیت است، با تمام وجود ادامه دهیم.

 

 





پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ