سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجمع روحانیون مبارز از ناسپاسی 88 تا سپاسگزاری 92

ارسال شده توسط یاران امام در 92/3/26:: 9:24 عصر

 

مجمع روحانیون مبارز با صدور بیانیه‌ای، ضمن تبریک به حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، از رهنمودهای تعیین کننده مقام معظم رهبری سپاسگزاری نمود.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

مردم نجیب و آگاه ایران

حضور معنی‌دار شما پای صندوق‌های رأی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیام خردورزی و اعتدال برای هموطنان و پیام صلح و دوستی برای جهانیان به همراه داشت.

بر اساس اندیشه معمار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، صاحبان اصلی انقلاب، مردمند. تصمیم و اراده مردم با توکل بر عنایت لایزال الهی همواره گشاینده بن‌بست‌ها و خالق حماسه‌های به یادماندنی است. انتخابات 24 خرداد 92 و مجموعه اتفاقات قبل از آن نشان داد که عناصری چون اخلاق و از خود گذشتگی، دوراندیشی و اعتدال، حریت و آزادگی، دفاع از حقوق مردم و اعتقاد به تغییر و اصلاح مداوم در شئون زندگی جامعه خواست اصلی ملت ایران از هر قوم و آئین است.

در اینجا لازم می‌دانیم از رهنمودهای تعیین‌کننده مقام معظم رهبری و نقش سازنده و مؤثر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی و دکتر محمدرضا عارف در خلق این حماسه بزرگ صمیمانه سپاسگزاری کنیم. حضور آگاهانه یکایک افراد، اقشار، گروها و احزاب بویژه احزاب اصلاح‌طلب که این پیروزی ارزشمند را به ارمغان آورد موجب تشکر و قدردانی است. این موفقیت را به ملت بزرگ و عزیز ایران و رئیس‌جمهور منتخب حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسن روحانی، که یکی از باسابقه‌ترین یاران نهضت امام خمینی(ره) است، صمیمانه تبریک می‌گوییم و در آستانه سالروز ولادت حضرت بقیةالله(عج) نجات همه مظلومان و بی‌گناهان را از درگاه قادر متعال مسالت داریم.

حال یک سوال کلیدی از اعضای مجمع روحانیون مبارز:

شما که امروز کاندیدای مورد حمایت تان پیروز انتخابات شده است و از رهنمودهای تعیین کننده رهبر معظم انقلاب سپاسگزاری می کنید، آیا اگر در سال 88 که کاندیدای شما پیروز انتخابات نبود، از رهنمودهای تعیین کننده و حکیمانه مقام معظم رهبری سپاسگزاری می نمودید و به آن توجه می کردید، فتنه 88 بوجود می آمد؟ 

 


مجمع روحانیون مبارز یا مجمع ورشکستگان سیاسی!

ارسال شده توسط یاران امام در 92/3/22:: 1:33 عصر

 

مجمع روحانیون مبارز روز گذشته با صدور بیانیه ای در حمایت از حسن روحانی(عضو جامعه روحانیت مبارز)، او را بعنوان کاندیدای این تشکل برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معرفی نمود. از آنجا که این بیانیه توسط سید محمد موسوی خوئینی ها نوشته شده است، لازم دانستیم نگاهی به مواضع چند ماه پیش وی بیندازیم.

سید محمد موسوی خوئینی ها چهره شاخص و تصمیم ساز جریان اصلاحات، چند ماه پیش در دیدار با اعضای سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار به نکات قابل تاملی اشاره نمود. وی در این نشست در خصوص حضور اصلاح طلبان در انتخابات، اظهار داشت: بعضی‌ها می‌گویند اگر فردی اصلاح طلب از فیلتر شورای نگهبان عبور کرد از او حمایت کنیم و به او رای بدهیم در غیر این صورت به یک اصولگرای معتدل رای بدهیم و او را حمایت کنیم. مگر ما در اصلاح طلبی هیچ اصولی نداریم؟ یکی از دوستان جمله قشنگی گفته بود. ایشان گفته بود ما کاندیدای اجاره‌ای نمی‌خواهیم. درست است که آن‌ها مدعی اصولگرایی هستند، اما ما اصولگرا‌تر از آن‌ها هستیم  .


حال سخن ما با آقای موسوی خوئینی ها:

اولا جنابعالی که گفته اید: مگر ما در اصلاح طلبی هیچ اصولی نداریم؟ که به یک اصولگرای معتدل رای بدهیم و او را حمایت کنیم، پس بگویید چرا هم اکنون براحتی اصول خود را با حمایت از چنین شخصی(حسن روحانی) که عضو جامعه روحانیت مبارز است، زیر پا می گذارید؟! شما که کاندیدای اجاره ای نمی خواستید، پس چرا با داشتن کاندیدا(محمد رضا عارف) در این انتخابات اقدام به اجاره کردن کاندیدای دیگری نمودید؟! آیا شما برای منطق و حرف خودتان هم هیچ ارزشی قائل نیستید؟! جالب است خودتان چند ماه پیش اعلام می کنید، مگر ما اصولی در اصلاح طلبی نداریم که این کار انجام دهیم ولی اکنون شما و جریان تان با افتخار همان کار انجام می دهید! آیا درماندگی سیاسی و آشفتگی فکری از این بالاتر سراغ دارید؟ با چنین وضعیتی می خواهید کشور را اداره کنید؟

 

دوما شما که از جریان خودتان در این انتخابات کاندیدا(عارف) داشتید، پس چرا با قربانی کردن او از کاندیدایی دیگری که عضو جریان مقابل شما می باشد، حمایت کرده اید؟! چرا بجای حمایت از آقای عارف، نفر دوم دولت اصلاحات و شخصی که شناسنامه سیاسی اصلاح طلب دارد، او را تحت فشار قرار می دهید تا از عرصه انتخابات خارج شود که بتوانید از یک چهره راست سنتی حمایت کنید؟! آیا به نامه انصراف آقای عارف توجه کرده اید که هیچ اشاره ای در کناره گیری اش به نفع کاندیدای امروز شما نداشته است؟ آیا به حرف های سخنگوی رئیس ستاد آقای عارف بعد از انصراف ایشان دقت نموده اید که نارحتی وی از آدم فروشی شما و جریان تان در کلامش هویدا می باشد؟ البته می دانیم که این چیزها اصلا برای شما و جریان تان مهم نمی باشد، چرا که شما کارنامه درخشانی در زیر پا گذاشتن اخلاق و ارزش های دینی و ملی دارید و اساسا به عناصر فعال در جریان تان به چشم مهره و ابزار می نگرید و حاضرید بخاطر منافع تان بر سر آنها هر معامله ای را انجام دهید!

سوما شما به همراه جمعی از دوستان خود در اواخر دهه 60 با جوسازی کاذب بر علیه جامعه روحانیت مبارز مدعی شدید که اسلام آنها یک اسلام آمریکایی است و از آنها جدا گشتید و مجمع روحانیون مبارز را تشکیل دادید! حالا باید طبق ادعای کذبی که مطرح کردید از شما پرسید، آیا اسلام شما هم آمریکایی شده است که اکنون یکی از اعضای جامعه روحانیت مبارز را بعنوان کاندیدای مورد حمایت تشکل خودتان معرفی می کنید؟! قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را؟!

حرف آخر:

در پایان سخن خود را با کلامی از حضرت امام(ره) که چراغ راه امروز ما می باشد به پایان می بریم که حکیمانه فرمودند:  بدترین انحرف این است که انسان در ظاهر یک جوری نمایش دهد که واقعش برخلاف اوست. این نفاق است. (صحیفه امام جلد17)

 


آشفتگی فکری و درماندگی سیاسی در اردوگاه اصلاح طلبان!

ارسال شده توسط یاران امام در 92/3/20:: 2:53 عصر

 

مدتها پیش در مقاله ای تحت عنوان "آری این چنین است اصلاحات" به نظام فکری ناهمگون و متناقض جریان اصلاحات اشاره کردیم. این روزها اگر به حرف های اصلاح طلبان به ویژه چهره های شاخص آن نگاه کنیم، بخوبی آشفتگی و تناقضات فکری را در مواضع آنها مشاهده خواهیم کرد که نشان از درماندگی سیاسی آنها دارد.

لیدر جریان اصلاحات(خاتمی) در مواضع اخیر خود با تمجید از روحانی و عارف از ائتلاف آنها حمایت می کند و خواستار حضور اصلاح طلبان در صحنه می شود ولی از طرفی دیگر موسوی خوئینی ها، چهره شاخص و تصمیم ساز این جریان در موضعی متفاوت از موضع خاتمی، درباره ائتلاف روحانی و عارف می گوید: نظر بنده درباره انتخابات همان چیزی است که در آبان ماه سال گذشته گفته ام و تاکید کردم که من با شرکت در انتخابات در هر حال و به هر قیمتی موافق نیستم و چنین مشارکتی به زیان جریان اصلاحات و به زیان تفکر اصلاح طلبانه است  ... شرکت در انتخابات باید در چارچوب پیشبرد اهداف اصلاح طلبانه باشد، ما نباید به جریانی که حضور مؤثر اصلاح طلبان درحاکمیّت را برنمی‌تابد اجازه دهیم ما را به راهی بکشاند که بن بست است.

موسوی خوئینی ها که در اینجا بر نظرش در آبان ماه سال گذشته تاکید می کند، وی آن زمان در خصوص حضور اصلاح طلبان در انتخابات می گوید: اصلاح طلبان، کاندیدای اجاره ای نمی خواهند. حال باید از او پرسید، اگر کاندیدای اجاره ای نمی خواهید، پس چرا امروز جریان شما از سر درماندگی و بی برنامگی و با داشتن کاندیدا(عارف) در این انتخابات، اقدام به اجاره کردن کاندیدایی دیگر(روحانی) کرده است؟! شما که روزگاری بخاطر اختلاف فکری زیاد از جامعه روحانیت مبارز جدا شدید و مجمع روحانیون را به همراه چند نفر از دوستان تشکیل دادید، حالا چه شده که جریان تان یکی از اعضای جامعه روحانیت مبارز را بعنوان کاندیدای خود مطرح می کند؟!

آقای حسن روحانی در سال 78 پس قائله 18 تیر که توسط جریان اصلاحات به وجود آمد، بعنوان سخنران مراسم 23 تیر در محکومیت عاملان این قائله می گوید: اینها خیلی پست‌تر و حقیرتر از آن هستند که بخواهیم نسبت به آنها تعبیر حرکت براندازی را مطرح کنیمو در جایی دیگر هم از سخنرانی خود به این مطلب معنادار اشاره می کند که: حوادث چند روزه اخیر، در کنار حوادثی که در این 20 سال گذشته داشتیم که یک پالایش دیگر برای انقلاب ما بود. انقلاب ما در هر مقطعی نیاز به یک پالایش دارد و این حوادث چند روزه زمینه‌ای را برای پالایش جدید در انقلاب ما و نظام ما بوجود آورده است. حالا خیلی جالب است که همین شخص کاندیدای اجاره ای جریان اصلاحات شده است؟ و حتی چهره های شاخص جریان اصلاحات، بدنبال حذف کاندیدای اصلی خود به نفع او می باشند! آیا ورشکستگی سیاسی و درماندگی از این بالاتر!

حال برای این که بیشتر به درماندگی جریان اصلاحات پی ببریم، خوب است که نگاهی به مواضع اخیر مجید انصاری(دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز) بیندازیم:

1 - مجید انصاری در گفتگو با خبرگزاری ایلنا (مورخ 19 خرداد 1392):

از ائتلاف روحانی و عارف حمایت می کنیم

عضو مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد: ما منتظر هستیم تا ببینیم دو کاندیدای جریان اصلاحات برای رسیدن به ائتلاف چه ساز و کاری خواهند داشت. نتیجه ائتلاف هر کدام از این دو کاندیدا باشد از او حمایت می‌کنیم.

مجید انصاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، ضمن انتقاد از اخبار برخی رسانه‌های منتسب به جناح رقیب اصلاح طلبان تاکید کرد: متاسفانه برخی از این رسانه‌ها برای ایجاد اختلاف میان اصلاح طلبان اقدام به انتشار اخبار کذبی در مورد حمایت اصلاح طلبان از عارف و روحانی می‌کنند.

وی افزود: یک مورد از این دورغ پراکنی‌ها انتشار خبری بود که طی آن اعلام شده بود ما بنای حمایت از روحانی را در انتخابات نداریم در حالیکه این مساله با قاطعیت تکذیب می‌شود.

انصاری همچنین با بیان اینکه ما از ائتلاف عارف و روحانی حمایت می‌کنیم، گفت: ما منتظر هستیم تا ببینیم دو کاندیدای جریان اصلاحات برای رسیدن به ائتلاف چه ساز و کاری خواهند داشت و در این صورت نتیجه ائتلاف هر یک از این دو کاندیدا باشد از او حمایت می‌کنیم.

2 – مجید انصاری: جبهه اصلاحات به جز هاشمی، کاندیدایی دیگری ندارد (پایگاه خبری انتخاب مورخ 2 خرداد 1392).

مجید انصاری که به عنوان رئیس ستاد استان تهران آیت الله هاشمی در مراسم تقدیر از اعضای ستاد ایشان سخنرانی کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی انتخاب ؛ وی گفت: بیش از 30سال با آیت‌ا... هاشمی آشنا هستم و او را شناسنامه انقلاب اسلامی می‌دانم. 

مجید انصاری ادامه داد که شهادت می‌دهم آقای هاشمی از توانمندی‌های بالایی برخوردار است و این توانمندی‌ها در تمام حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... جریان دارد.

انصاری گفت که کاندیدای جناح اصلاح‌طلب در این انتخابات، آیت‌ا... هاشمی بود و کاندیدای دیگری نداریم.

در اینجا فقط باید پرسید: آیا مواضع متناقض مجید انصاری آن هم به فاصله کمتر از 20 روز، بخوبی آشفتگی فکری و درماندگی سیاسی جریان اصلاحات و چهره های شاخص آن را نشان نمی دهد؟!

 


   1   2   3   4      >



پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ