سفارش تبلیغ
صبا ویژن

که میداند بر خمینی و یارانش در این سالها چه گذشت؟!

ارسال شده توسط یاران امام در 92/6/31:: 11:9 صبح

چه کسی آغازگر جنگ بود؟

چرا همه دنیا به جنگ با ما، برخاست؟

چرا بعد از فتح خرمشهر و رسیدن به مرزها، جنگ را ادامه دادیم؟

چرا قطعنامه را پذیرفتیم؟

پرسش‌هایی از این دست که بعد از جنگ، قارچ‌گونه سبز شدند تا ثابت کنند هستند کسانی که هنوز هم آسمان را، با نگاه زمینی وجب می‌کنند، هستند کسانی که قداست این دفاع هشت ساله را، با اشتباهاتی تام و تمام منکوب می‌سازند، هستند آنانی که مرز شعورشان، محدود به خط‌کشی مرزها و سانت کردن نقشه‌هاست، آنانی که گمان می‌کنند قصه خمینی و یارانش، قصه نبرد بر سر آب و خاک بود .

اما حقیقت آن است که قصه خمینی(ره) و یارانش، داستان یک جذبه و جاذبه بود، و چه کسی می‌گوید جاذبه رو به زمین است؟

من کسانی را دیده‌ام که فارغ از هر کششی به بالا رفته‌اند، تا اوج...

جاذبه رو به خداست!

همان جاذبه‌ای که از 15 خرداد 1342، نوزادان در گهواره را، به ایستادنی تمام قد فرا خوانده بود و امام خمینی(ره) نیز به پشتوانه آنان به همه دنیا «نه» گفته بود و این «نه» حادثه‌ای در پیش داشت!

امام و یارانش، از «عبور ممنوع» دنیا و دنیاطلبان گذشته بودند و باید جریمه می‌شدند، تا دیگر کسی جرئت نکند «تابو»شکنی را باب کند، آمریکا را شیطان بزرگ بخواند و اسرائیل را غده سرطانی معرفی کند.

از مضحکه‌های تلخ سیاست‌ دنیازده ما چنین است که مخالف را در عین حق بودن برنمی‌تابد و رفوزه‌ همیشگی امتحان حق‌مداری است. دنیا اگر از هابیل می‌گذشت، از یحیی(ع) می‌گذشت، دنیا اگر از حسین(ع) و یارانش می‌گذشت، امروز می‌توانست از خمینی و یارانش هم بگذرد.

همه آمده بودند درست مثل کربلا، همه طبل‌های توخالی تبلیغاتی، خبری و رسانه‌ای را به صدا درآوردند، درست مثل کربلا، تا کسی صدای خمینی و یارانش را نشنود، اسب‌ها را نعل تازه زدند درست مثل عاشورا، هنوز هم صدای خرد شدن استخوان‌های یاران خمینی زیر شنی‌های تانک‌ها به گوش می‌رسد!

عاشورا ندیده بودیم به تشنه شهید کردن. عاشورا ندیده بودیم به استخوان‌ها را زیر نعل تازه خرد کردن و... عاشورا ندیده بودیم به نماز اول وقت به پا کردن در وسط معرکه جنگ، اما دشمنان چه خوب عاشورا دیده‌مان کردند!

و چه کسی می‌داند بر خمینی و یارانش در این سال‌ها چه گذشت؟! و شاید تفسیر این سال‌ها در جملات آن ایرانی ساکن شهر لوس‌آنجلس آمریکا خلاصه شود، که با دیدن گلزار شهدای بهشت‌زهرا(س) آن هم سال‌ها بعد از جنگ می‌گوید:«من به شجاعت و مظلومیت این رزمندگان افتخار می‌کنم».

رسم دشمن چنین است که فقط وقتی به پیروزی یقین داشته باشند، تمام قد به میدان می‌آید و حالا تمام قد آمده بود تا سه روزه کار را تمام کند، چرا که اگر در شکست دادن حق، به پیروزی می‌رسید، ضربه سختی به اسلام وارد کرده بود که جبران آن سال‌های سال به طول می‌انجامید.

ما، مردم صبر بودیم، اما ما، مردم حماسه هم بودیم، قصه حماسه‌های جاودان، قصه ما بود و انگار این جماعت متوهم کاذب، یادشان رفته بود این حماسه‌آفرینی‌هایمان را...

باید کسی می‌آمد و جنگی رخ می‌داد، تا بر همه ثابت شود، عاشورا، تنها سوگ نیست، حماسه و پیام هم هست.

باید همسری در نامه به شوهر رزمنده‌اش می‌نوشت: «بدان این یگانه همسرت، آن که به خاطر رضای خدا، تو را انتخاب کرد هم می‌خواهد که تو به آن راه خدا روی، پیروزی را تک‌تیرها و رگبارهای شما، خون دوستان شما، خاک گلگون سرزمینتان، بشارت می‌دهد و شما پیروزید چه بکشید و چه کشته شوید». 1

باید مادری وقتی پیکر فرزند شهیدش را آوردند لبخند می‌زد و می‌گفت که پسرم فدای علی‌اکبر حسین(ع). باید پدری خود به درون قبر می‌رفت و پس از بوسیدن صورت جوانش، دست‌ها را به آسمان بلند می‌کرد و فریاد می‌زد: «الهی تقبل هذا القربان».

باید عاشورا تکرار می‌شد، عباس(ع)، اکبر(ع) و قاسم(ع) و زینب(س) و ام وهب و حبیب‌بن مظاهر و... تکرار می‌شدند تا حجتی برای من و تو که کربلا افسانه نبود و می‌شود آن را تکثیر کرد.

این 8 سال آسمانی به یادماندنی که انعکاس فریادهایش و حماسه‌اش به کاخ سفید هم رسید، تازه سرریز این خشم بود. اهالی سرزمین دروغ و توهم، خوب می‌دانند که اگر این خشم انقلابی، همه‌اش به کار می‌افتاد، کار به کجا که نمی‌رسد!

همین دلیل بود که باعث شد برای توقف جنگ، خود را به ریسمان شورای امنیت آویزان کنند شاید فرجی شود که مبادا خشم ما لبریزتر گردد، که یقینا دودمانشان را بر باد که نه، بر آب خواهند داد!

خشم انقلابی یک ملت خروشید و حماسه آفرید، اما این ملت در اقتدا به رهبرش صبر را نیز آموخته بود، آموخته بود که به وقتش باید جام قطعنامه‌های رنگ و لعابدار غربی‌ها را نیز بپذیرد و زهرش را در 598 جرعه، نوش جان کند و لبخند تلخ دیپلماسی را نیز چاشنی آن سازد.

ما اگر چه در پایان مامور به صبر و سکوت بودیم اما درس‌های فراوانی از این مقاومت و دفاع جانانه گرفتیم که کامل‌ترین آن درس‌ها، در سخن کامل‌ترین مرد انقلاب ما، یعنی حضرت امام خمینی(ره) جلوه‌گر است که فرمودند: «هر روز، ما در جنگ برکتی داشته‌ایم که در همه صحنه‌ها از آن بهره جسته‌ایم. ما انقلابمان را در جنگ صادر نمودیم، ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نمودیم، ما در جنگ پرده از چهره تزویر جهان‌خواران کنار زدیم، ما در جنگ دوستان و دشمنانمان را شناختیم، ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم، ما در جنگ ریشه‌های انقلاب پربار اسلامی‌مان را محکم کردیم، ما در جنگ حس برادری و وطن‌دوستی را در نهاد یکایک مردممان بارور کردیم، ما در جنگ به مردم جهان و خصوصا مردم منطقه، نشان دادیم که علیه تمامی قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها، سالیان سال می‌توان مبارزه کرد و از همه این‌ها مهم‌تر، استمرار روح اسلام انقلابی، در پرتو جنگ تحقق یافت».2

و بالاخره ما در این دفاع ثابت کردیم که:

«انقلاب اسلامی، تسلیم‌ناپذیر است»

______________________________

1-  کتاب ‌نامه‌های فهیمه، نامه پنجم

2- صحیفه نور، ج 21، ص 94

 

 

سمیرا خطیب زاده


دفاع جانانه آیت الله جباری از جایگاه ولایت در اجلاس خبرگان رهبری

ارسال شده توسط یاران امام در 92/6/18:: 3:22 عصر

در پی مواضع منفعلانه سخنران جلسه سالگرد آیت الله صالحی مازندرانی در سواد کوه شمالی ، آیت الله جباری نماینده مردم شریف استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان بهشهر در نطقی شجاعانه در اجلاس خبرگان رهبری از مواضع منفعلانه بعضی افراد در قبال سیاست خارجه نظام جمهوری اسلامی و خط مقاومت انتقاد کرده و از جایگاه و مواضع صریح مقام معظم رهبری دفاع نموده و اعلام کردند تنها جایگاهی که می تواند مواضع رسمی نظام اسلامی در قبال اتفاقات جهانی خصوصاً جهان اسلام را اتخاذ نماید،جایگاه ولایت و رهبری است.

ایشان حمایت از خط مقاومت ، دولت و ملت سوریه را از سیاست های راهبردی انقلاب اسلامی دانسته و از مسئولین خواستند در موضع گیری ها و اظهار نظرها مصالح جهان اسلام و انقلاب اسلامی ایران را در نظر گرفته و از اظهارات غیر مسئولانه و نسنجیده پرهیز نمایند.

گفتنی است پس از پایان نطق ایشان، آیت الله طبرسی نماینده محترم ولی فقیه در استان مازندران و هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و شخصیت های لشکری و کشوری ضمن حمایت از موضع گیری های حضرت آیت الله جباری از ایشان در قبال این بیانات تشکر کردند.


سخنی با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

ارسال شده توسط یاران امام در 92/6/10:: 8:6 عصر

 دیروز رئیس جمهور در حکمی آقای مجید انصاری(دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز) را به عنوان معاون پارلمانی خود منصوب نمود. این انتصاب پرسش ها و ابهاماتی را برای ما به وجود آورد که لازم دانستیم بخاطر اهمیت موضوع مطالبی را خطاب به شما نمایندگان محترم مطرح کنیم.

این انتصاب با شعار اعتدال گرایی و با مواضع  آقای روحانی به ویژه موضع ایشان در مجلس شورای اسلامی درباره تخطئه اردوکشی خیابانی فتنه‌گران در سال 88 در تضاد می باشد که ما برای روشن شدن بیشتر این موضوع ناچاریم در اینجا توضیحاتی را بیان نماییم.

آقای مجید انصاری از دو جنبه سیاسی و اقتصادی دارای تخلفاتی به شرح ذیل می باشد:

1) جنبه سیاسی:

الف) نقش مهم و فعال آقای مجید انصاری و تشکل سیاسی متبوع ایشان یعنی مجمع روحانیون مبارز در فتنه 88 که اسناد و بیانیه های ضد انقلاب گونه و فراخوان آنها برای اردوکشی خیابانی موجود می باشد که در اینجا به یک نمونه از آن اشاره می کنیم.

بخش هایی از بیانیه ننگین 1 تیرماه 1388، مجمع روحانیون مبارز که در آن نظام اسلامی(بزرگترین میراث ماندگار حضرت امام(ره)) محکوم به ظلم و جنایت شده است:

مردم نجیب ایران که با هزاران امید و آرزو و شور و شوق به پای صندوق‌های رای آمدند، اکنون باید جنازه جوانان خود را از میان خاک و خون بردارند و به سوگ آنان بنشینند، میلیون‌ها انسان در سراسر کشور به نتایج اعلام شده این انتخابات باور و اطمینان ندارند، بلکه آن را محصول یک طرح حساب شده می‌دانند و بدان معترضنند، میلیون‌ها انسان در سراسر کشور می‌خواهند و حق دارند فریاد اعتراض خود را به صورت راهپیمایی و اجتماعات آرام به گوش طرفداران حق و عدالت برسانند. آیا پاسخ این فریادهای حق‌طلبانه سفیر گلوله‌هایی است که سینه فرزندانشان را بشکافد و پیر و جوان و زن و مرد را به خاک و خون بکشد؟... وقتی از نظر میلیون‌ها انسان فهیم و آگاه مجریان و ناظران انتخاباتی در مظان اتهام قرار دارند آیا منطقی است که آنان را برای احقاق حق خویش به محکمه‌ای حواله دهند که داورانش در معرض اتهامند؟... چرا به مردم اهانت می‌کنند و این حرکت مردمی و در کمال وقار و آرامش را به بیگانگان نسبت می‌دهند و هزاران نفر را در خیابان‌ها و از خانه‌هایشان می‌ربایند و با رفتاری بسیار زشت و ناپسند آنان را اعم از زن و مرد به نقاط نامعلوم می‌برند؟ ... آیا آقای مهندس موسوی مسبب اغتشاش‌های است یا آنان که با لشکر‌کشی در خیابان‌ها شهر را به صورت یک پادگان نظامی درآورده‌اند و مردم بویژه جوانان را تحریک می‌کنند و احساساتشان را جریحه‌دار می‌سازند؟... مردم می‌گویند در انتخابات امانت‌داری نشده است و باید انتخابات ابطال شود، آیا پاسخ چنین خواسته‌ای بر فرض که به اعتقاد مسئولان برنامه‌ریز و مجریان انتخابات صحیح نباشد،‌ انواع اهانت‌هایی است که از بلندگوهای حکومتی نثار مردم می‌شود و باید پس از آن با چوب و چماق و تفنگ و گلوله به آنان حمله شود، عده‌ای مجروح یا کشته و گروهی هم به بند کشیده شوند؟... بر حسب اطلاع بسیاری از عالمان برجسته حوزه علمیه مبارکه قم و سایر کشور شدیداً تحت فشار قرار گرفته‌اند تا در مقابل میلیون‌ها انسان موضع بگیرند. ما از مقاومت آنان در برابر این زیاده‌خواهی‌ها صمیمانه و متواضعانه تشکر می‌کنیم و امیدواریم مراجع بزرگ تقلید و عالمان برجسته مانند همیشه ملجاء مردم مظلوم باشند و در برابر حق‌کشی‌ها بایستند و تسلیم نشوند و اطمینان داریم که نخواهند شد.

 

لازم بذکر است که آقای مجید انصاری نقشی مهم و تعیین کننده ای در صدور این بیانیه بر عهده داشته و هنوز هم ایشان از صدور چنین بیانیه ننگینی راضی می باشد و آن را سند افتخار فعالیت های سیاسی خود می داند! این بیانیه سه روز بعد از سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه 29 خرداد صادر گردید. رهبر معظم انقلاب در هشدارهای امام گونه خود افراد و جریانات را از اردوکشی خیابانی نهی کردند، ولی مجمع روحانیون مبارز که برای فردای آن روز(30 خرداد) فراخوان راهپیمایی داده بود، با بی اعتنایی به رهنمودهای مقام معظم رهبری فراخوان خود را برای راهپیمایی 30 خرداد لغو نکرد، بلکه فقط 3 ساعت قبل از زمان شروع این راهپیمایی در یک ترفند سیاسی به منظور راه فراری برای آینده، لغو شدن این راهپیمایی را اعلام نمود! و این در حالی بود که اطلاع رسانی برای برگزاری این راهپیمایی در روزهای قبل بصورت گسترده در شبکه های ماهواره ای و سایت های ضد انقلاب انجام شده بود. خلاصه اگر در همین مطلب قدری تامل شود، بخوبی عدم تبعیت ایشان و تشکل سیاسی متبوع شان از ولایت فقیه(با ارزش ترین یادگار حضرت امام(ره)) معلوم می گردد.

ب) حضور آقای مجید انصاری در راهپیمایی غیرقانونی 25 خرداد و تحریک احساسات افراد در این راهپیمایی و همچنین دیدار با محکومان فتنه 88 و دلجویی و حمایت از آنها که فیلم و تصاویر آنها در فضای مجازی موجود می باشد.

دو تصویر فوق مربوط به حضور مجید انصاری در راهپیمایی غیر قانونی 25 خرداد است

 

دیدار مجید انصاری با مصطفی تاج زاده

ج) ایراد سخنرانی های تحریک آمیز در اجتماعات جریان به اصطلاح سبز نظیر سخنرانی ایشان در ایام فتنه 88 در حسینیه دارالزهرا که فیلم آن در فضای مجازی موجود است.

2) جنبه اقتصادی:

آقای مجید انصاری سال هاست رئیس هیات مدیره مدرسه علمیه کرمانیها می باشد. این مدرسه املاک و اموال موقوفه بسیار ارزشمندی در قم و کرمان دارد. چند سالی است طلاب و فضلاء انقلابی استان کرمان نسبت به سوء مدیریت و تخلفات صورت گرفته در خصوص این مدرسه و اموال آن معترض می باشند که چند ماه پیش شرح آن را در نامه ای سرگشاده خطاب به آقای مجید انصاری بیان کردیم و پرسش های خود را از ایشان مطرح نمودیم که متاسفانه آقای انصاری سوال های ما را بی پاسخ گذاشتند که این نشان از پایبندی ایشان به شعار پاسخگویی دارد!

در آن نامه اشاره کردیم، فضلاء و طلاب کرمانی مقیم حوزه علمیه قم طوماری را با 400 امضاء، به دبیر محترم شورای عالی حوزه، ارسال کردند و رسما خواستار رسیدگی جدی به این موضوع شدند. شورای عالی حوزه هم از حضرت آیت الله مومن عضو این شورا که از اعضای مجلس خبرگان رهبری و از فقهای محترم شورای نگهبان هستند، درخواست کردند تا به این موضوع رسیدگی کنند. آیت الله مومن هم بعد از تشکیل چندین جلسه و استماع توضیحات آقای انصاری و دیگر اعضای هیأت مدیره، هیأتی مورد اعتماد به سرپرستی حجت‌الاسلام میر نعمتی که دو سال پیش از آن، مسئولیت رسیدگی به موقوفات حوزه علمیه را بر عهده داشت، به منظور بررسی وضعیت املاک و اموال مدرسه کرمانی‌ها به کرمان و بخش‌های تابعه اعزام کردند و ایشان بعد اخذ گزارش از آنها و بررسی لازم و دقت فراوان، حکمی صادر نمودند که در بخشی از آن چنین آمده است: «این نتیجه بررسی طولانی و دقیقی است که بنده موفق به انجام آن شدم و نظر شرعی خود را در مورد این دعوای قضائی انشاء کردم.» « بناء علیه، این تصرفات همه نامشروع و پولی که از فروش این زمین ها به دستشان رسیده ملک آنان نیست و با این تخلف آشکار از موازین شرعی، ....( آقای مجید انصاری) صلاحیت فعلی متولی بودن را ندارند.»

همانطور که در حکم آیت الله مومن مشاهده می کنید، ایشان به تخلف آشکار آقای مجید انصاری از موازین شرع اذعان نمودند و برای همین به صراحت اعلام کردند، ایشان صلاحیت متولی بودن را ندارند.

حال چند سوال:

1 – آیا چنین شخصی صلاحیت معاونت پارلمانی رئیس جمهور آن هم در جایگاه مهم رابط دولت و مجلس را دارد؟

2 – آقای روحانی که در جلسه رای اعتماد به وزراء در مجلس شورای اسلامی اردوکشی خیابانی را محکوم کردند، حالا چه پاسخی در مورد این انتصاب دارند؟ آیا حضور آقای انصاری در راهپیمایی غیرقانونی 25 خرداد و نفش مهم وی بعنوان دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز در فراخوان مردم به اردوکشی خیابانی طبق منطق و موضع رئیس جمهور محترم، صلاحیت او را برای تصدی این پست زیر سوال نمی برد؟

3 – شخصی که از طرف یکی از فقهای محترم شورای نگهبان و عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو شورای عالی حوزه، یعنی آیت الله مومن محکوم به تخلف آشکار از موازین شرع و عدم صلاحیت برای اداره یک مدرسه علمیه و اموال متعلق به آن شده است، آیا صلاحیت قرار گرفتن در چنین مسئولیت مهمی را دارد؟

4 – شما نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که حساسیت بجا و بصیرت خود را نسبت به فتنه 88 و عناصر دخیل در آن در جریان رای اعتماد به وزراء نشان دادید، آیا انتصاب چنین فردی که قرار است رابط شما نمایندگان محترم با دولت شود به مصلحت می باشد؟

در پایان سخن خود را با درد دلی با شما نمایندگان عزیز ملت به پایان می بریم:

در روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان و در آستانه شب قدر در مدرسه علمیه کرمانیها که در اختیار طلاب و فضلاء کرمانی بود و عوامل آقای انصاری دست شان از این مدرسه کوتاه شده بود، اتفاق بسیار تلخی افتاد که دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد. عوامل آقای مجید انصاری با زیر پا گذاشتن حرمت ماه مبارک رمضان، قفل های مدرسه را شکسته و وارد مدرسه می شوند و به ضرب و شتم و تهدید معدود طلاب مظلوم و روزه دار حاضر در آنجا می پردازند؛ به گونه ای که دست یکی از طلاب خونی شده و بازوی وی کبود می شود.(اسناد این موضوع جهت پیگیری نمایندگان موجود است)

 جالب است قاطبه طلاب و روحانیون کرمان نسبت به تخلفات و سوءاستفاده های صورت گرفته در خصوص اموال و املاک بسیار ارزشمند مدرسه علمیه کرمانیها سوال دارند و معترض می باشند، حال آقای انصاری و نزدیکانش که اداره مدرسه را بعهده دارند، بجای پاسخگویی، طلاب عدالت خواه را مورد ضرب و شتم قرار می دهند و بخوبی نمایان می سازند، اصلاح طلبی یعنی کتک زدن آری و پاسخ دادن هرگز!

 

یاران امام

10 شهریور 1392

 


   1   2      >



پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ