سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افطاری سیاسی؟

ارسال شده توسط یاران امام در 91/5/17:: 6:0 عصر

 

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مورخ  14/05/1391 مصاحبه ای را در خصوص آثار فردی و اجتماعی خودسازی در ماه مبارک رمضان با آقای داریوش قنبری که از نمایندگان اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی می باشد، منتشر نمود که از دو جهت قابل تامل می باشد:

1- چرا سایت جمارن برای بررسی آثار فردی و اجتماعی خودسازی در ماه مبارک رمضان با فردی مصاحبه می کند که هیچ گونه تخصصی در این زمینه ندارد و صرفا یک نماینده اصلاح طلب می باشد و ایشان هم در بخشی از مصاحبه خود به این مطلب چنین اذعان می کند: بنده کارشناس امور دینی نیستم، اما بر اساس شنیده‌های خودم می‌دانم... آیا بهتر نیست سایت جماران در خصوص مسائل دینی که از مسائل مهم جامعه می باشد با کارشناسان آن مصاحبه کند؟

2- تیتر انتخابی سایت جمارن هم برای این مصاحبه قابل توجه می باشد و شاید در واقع هدف از این مصاحبه همین تیتر بوده است که عزیزان در سایت جماران را به مصاحبه با غیر کارشناس موضوع کشانده است!! که در تیتر آن چنین آمده است: قنبری: برخی افطاری های سیاسی اهدافی چون خودنمایی را دنبال می کند.

 ما هم در این شکی نداریم که بعضی از افطاری های سیاسی اهدافی چون خودنمایی را دنبال می کند که البته توقعی هم از برخی از این افطاری های سیاسی نمی باشد، چرا که بعضی از افراد و جریانات سیاسی از این گونه از مناسبت ها برای مطرح کردن خود و جریانشان استفاده می کنند، ولی اشکال کار آنجاست که برخی از جریانات و فعالین سیاسی بخواهند از بعضی ارزش ها و مقدسات یک ملت که در اختیار آنان می باشد برای اهداف سیاسی خود هزینه کنند، که چنین چیزی آثار مخربی را بر روی باورهای مردم باقی خواهد گذاشت.

 لازم بذکر است سایت جماران مورخ 16/05/1391عکس هایی را با عنوان برگزاری مراسم افطاری در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) که برای زائرین ایشان برپا شده بود، منتشر نمود که البته چنین مراسم افطاری برای مردم و زائرین امام(ره) به صورت عمومی تا به حال برگزار نشده بود و حال با توجه به این که سرپرست آستان حضرت امام(ره) عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز می باشد این شائبه را ایجاد نمی کند که هدف از برگزاری چنین مراسم هایی برای بهره برداری اهداف سیاسی صورت می گیرد؟! آقای محمدعلی انصاری اگر عضو یک جریان سیاسی نبود برگزاری چنین مراسم هایی به همراه انتشار عکس های آن هیچ سوالی را ایجاد نمی کرد، ولی از آنجا که ایشان عضو یک جریان سیاسی خاصی می باشد، برپایی این گونه مراسم ها که خبر و عکس های آن را هم در سایت جماران انعکاس می دهند، می تواند به منظور اهداف سیاسی انجام شده باشد!

 


فعال شدن زمان سنج موسوی لاری در پاسخ به دو سوال اساسی!

ارسال شده توسط یاران امام در 91/5/10:: 3:0 عصر

 

سید‌عبدالواحد موسوی‌لاری عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز و وزیر کشور دولت اصلاحات مصاحبه ای را با خبرگزاری فارس انجام داده است، که متن این مصاحبه مورخ 9/5/1391 توسط این خبرگزاری منتشر گردید، در این مصاحبه وی ضمن بیان برخی از مطالب تامل برانگیز در برابر دو سوال مهم و اساسی مطرح شده طفره رفته و چنین اظهار داشته است:

فارس: در انتخابات سال 88 همچنین تخلفی صورت گرفت؟

موسوی‌لاری: این سؤالات شما شبیه بازجوهاست و دنبال این هستید که من بگویم بالاخره در آن زمان تقلب صورت گرفت یا خیر، من در مورد سال 88 اصلا نمی‌خواهم صحبت کنم.

فارس: نظر شما در مورد عملکرد آقای موسوی و کروبی چه بود؟

موسوی‌لاری: متأسفم دیگر بحث تمام شد! یک ساعت است که دارید مصاحبه می‌کنید، زمان مصاحبه به پایان رسید.

حال چند سوال:

1- چرا نمی خواهید در مورد مسایل سال 88 صحبت کنید؟ اگر به اشتباهات و حرکت های براندازانه خود و جریان اصلاحات در حوادث انتخابات ریاست جمهوری سال 88 آگاه شده اید!! شجاعت داشته و با صراحت ندامت و پشیمانی خود را اعلام کنید! و اگر این طور نیست و بخاطر منافع شخصی و جناحی خود صحبت نمی کنید! آیا چنین حالتی نوعی نفاق نمی باشد؟

2- شما که وزیر کشور دولت پاسخگو هستید!! پس چه شده است که از پاسخگویی نسبت به عملکرد خودتان و دوستان فرار می کنید؟ مگر شما نبودید که در بیانیه های صادر شده توسط تشکل سیاسی متبوعتان صحت انتخابات را زیر سوال بردید و نظام اسلامی را محکوم به ظلم و جنایت کردید حال چه شده است بجای پاسخگویی در مورد عملکرد خودتان سکوت می کنید!! البته معنای سکوت شما چیزی غیر از تایید اقدامات ساختارشکنانه شما و دوستانتان نمی باشد!!

3- شما که در برابر سوال از عملکرد آقای کروبی و موسوی زمان شناس شده اید!! و در پاسخ به آن می گویید که زمان مصاحبه به پایان رسیده است. پس چگونه است که در سال 88 همنوا با دشمنان امام(ره) و انقلاب بیانیه می دادید؟ آیا آن موقع زمان سنج شما از کار افتاده بود؟ و یا زمان بخوبی توانست شما را بسنجد و پرده از چهره واقعی شما بردارد!!! 

 


نامه سرگشاده خطاب به مجید انصاری

ارسال شده توسط یاران امام در 91/5/5:: 10:0 عصر

 

به نام حیّ داور

حجت الاسلام مجید عرب نژاد (معروف به انصاری)

دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز

بنا داشتیم در ارتباط با مدرسه علمیه کرمانیها و مسایل و اموال مرتبط با آن نامه ای را خطاب به شما بنویسیم و پرسش های خود را در این خصوص بیان کنیم اما با مصاحبه جنابعالی با خبرگزاری ایسنا که مورخ 31/4/1391 منتشر گردید، مواجه شدیم که همانند سخنرانی ها و مصاحبه های گذشته شما پرسش های مهمی را برای ما ایجاد نمود، لذا لازم دانستیم سوالات و ابهامات به وجود آمده را با جنابعالی مطرح کنیم و امیدواریم شما نیز به تاسی از برادر عزیزتان! پرسش های ما را بی پاسخ نگذارید!

جناب انصاری!

شما در ابتدای این مصاحبه چنین گفته اید: با وجود محدودیت‌های موجود برای جریان اصلاح‌طلب، این جریان سیاسی دارای نظم در جلسات و انسجام در فعالیت‌هاست... جریان اصلاحات انسجام خود را دارد، هرچند فعالیت‌های احزاب و گروه‌های آن به دلیل برخی موانعی که وجود دارد، مانند محدودیت در اطلاع‌رسانی از طریق سایت‌ها و روزنامه‌ها یا عدم امکان برگزاری جلسات عمومی محدود شده است و فعالیت پویا و اثرگذار تا حدود زیادی ندارد، در جلسات نیز بیشتر تبادل اخبار و اطلاعات درباره مسائل مختلف داخلی و بین‌المللی در حوزه‌های گوناگون صورت می‌گیرد.

شما از یک طرف ادعا می کنید که جریان اصلاحات با محدودیت مواجه است و از طرفی دیگری می گویید جلسات و فعالیت های آن با نظم و انسجام انجام می شود!! این چگونه محدودیتی برای جریان شما است که به ادعای خودتان جلسات و فعالیت های آن با انسجام بر قرار است؟ اگر منظور تان از محدودیت همانطور که گفته اید محدودیت در اطلاع رسانی از طریق سایت ها و روزنامه ها است! پس لابد روزنامه ها و مجلاتی همچون آرمان، مردم سالاری، آفتاب یزد ، شرق ، اعتماد، آسمان، مهرنامه ... و سایت هایی مانند انتخاب، آفتاب، فرارو، ایلنا، شفقنا، جماران و... متعلق به جریان اصولگرا است!!! آیا همین مصاحبه ای که با خبرگزاری ایسنا انجام داده اید و براحتی حرف ها و مواضع خود را ابراز نمودید ادعای شما را زیر سوال نمی برد؟!

سایت جمارن (که باید تداعی کننده نام و یاد امام(ره) باشد) با بودجه و امکاناتی که از بیت المال در اختیار دارد متاسفانه امروز به تربیون جریان شما تبدیل شده که با یک بررسی اجمالی در آن حجم مطالب و مصاحبه های شما و دوسانتان بخوبی این مطلب را نشان می دهد. آقای محترم قدری منصف باشید و این قدر سفسطه نکنید!

برادر خادم امام!

در بخشی از مصاحبه تان گفته اید: در انتخابات مجلس نهم جریان اصلاحات تقریبا مشی واحدی در پیش گرفته بود و همان را اجرا کرد، قرار بر این بود که انتخابات را تحریم نکنیم، اما به دلیل موانعی که بر سر راه بود لیست هم ندهیم و هرکس نیز به صورت فردی خواست شرکت کند، مانع نشویم و طبق همین عمل شد، اما برعکس در جبهه مقابل دیدیم که چه غوغایی از اختلاف نظر و کشمکش بر سر لیست‌ها وجود داشت.

نمی داینم چرا شما و بردار خادمتان این روزها دغدغه جریان اصولگرایی را پیدا کرده اید؟! شما بهتر است که به فکر بهم ریختگی و آشفتگی جریان بی سر و سامان خودتان باشید! در همین انتخابات مجلس نهم از یک طرف آقایان کروبی و موسوی و خیلی از هم طیف ها و برخی از دوستان شما در داخل و خارج کشور این انتخابات را تحریم کرده بودند و رییس شما هم شرط و شروطی را برای شرکت در انتخابات گذاشته بود که البته با شرکت در این انتخابات باعث غافلگیری خیلی از دوستانتان شد! و از طرفی دیگر برخی از اصلاح طلبان و تشکل های اصلاح طلب مانند حزب مردم سالاری در این انتخابات حضور فعال داشتند. ظاهرا شما چنین وضعیتی را انسجام در جریان اصلاحات می دانید!!! اتفاقا این جریان شما بود که چه قبل از این انتخابات و چه پس از آن غوغا و کشمکش در آن جاری بود. شما ظاهرا تنها هنری که دارید فرافکنی و  پاک کردن صورت مسئله است!

رییس اسبق سازمان زندان ها!

شما در قسمتی دیگر از مصاحبه خود مطالب تامل برانگیزی را چنین اظهار کرده اید: هم‌اکنون ارتباطی تشکیلاتی یا همکاری تعریف شده‌ای میان جبهه اصلاحات و جریانات برانداز وجود ندارد و در گذشته هم وجود نداشته است. مساله این است که جبهه غیر از حزب است؛ حزب دارای اساسنامه و حدود و ثغور روشنی است، اما جبهه دارای ضوابط و ساختاری تشکیلاتی نیست، لذا ممکن است برخی افراد یا گروه‌ها خود را به جبهه‌ای نزدیک‌تر احساس کنند و در موضوعی اشتراک نظر پررنگی پیدا کنند.

اگر جبهه اصلاحات ارتباط و همکاری تعریف شده ای با جریانات برانداز ندارد پس لابد همکاری و ارتباط تعریف نشده ای با آن دارد! همانگونه که دوست اصلاح طلب شما (آقای منتجب نیا) در ارتباط با اصلاحات قائل به تعریف نشدن و مشخص نگردیدن ابعاد آن بود! آخر مگر جریانات برانداز برای ارتباط با بعضی از جریانات داخلی ارتباط تشکیلاتی آشکار برقرار می کنند؟ اگر شما یک فعال سیاسی سطحی نگر و ساده اندیشی هستید بهتر است بدانید که جریانات برانداز و سرویس های اطلاعاتی دشمن زیرک می باشند و هیچ گاه با چراغ روشن حرکت نمی کنند و در ارتباط گیری و تاثیر گذاری بر روی افراد و جریانات بصورت پیچیده و غیر مستقیم اقدام می کنند، ظاهرا جنابعالی حضور آنها را فقط با چراغ روشن درک می کنید و تا نور آن را نبینید! متوجه حضورشان نمی شوید!

آقای انصاری آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا جریانات برانداز بیشتر در پوشش جریان اصلاحات نقش آفرینی می کنند؟ چه قرابت و اشتراکاتی بین جریانات برانداز و اصلاح طلب وجود دارد که شما مجبور به انکار ارتباط بین این دو جریان می شوید؟ شما ادعا کرده اید در یک جبهه سیاسی که ساختار تشکیلاتی ندارد افراد و گروهایی به جهت نزدیکی و اشتراک نظر پررنگی که با آن جبهه احساس می کنند در کنار هم قرار می گیرند که البته این ادعای درستی است اما در این جا پرسش های اساسی به وجود می آید: چه اشتراک نظر پررنگی بین جریان اصلاحات و برانداز در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 و حوادث ساختار شکنانه و براندازانه پس از آن وجود داشت که این دو جریان را در کنار هم قرار داد بصورتی که امروز شما ناچار می شوید به خاطر حفظ موقعیت خود و بازگشت به صحنه سیاسی حساب خود را از آن جریان جدا کنید؟ آیا فکر کرده اید در فراخوان مردم به خیابان ها چه اشتراکات و اهداف مشترکی بین شما و جریان برانداز وجود داشت که بعد از فراخوان های شما آنها نیز همسو با جریان اصلاحات بیانیه و فراخوان می دادند؟ آیا می دایند که بیانیه 1 تیرماه 1388 مجمع روحانیون مبارز (شما هنوز آن را تایید می کنید) که در آن نظام را به ظلم و جنایت محکوم کردید نوعی چراغ سبز و اعلام اشتراک نظر پررنگ به جریانات برانداز بود؟ آیا حرف های سلطنت طلبان و منافقین غیر از حرف ها و مواضع شما در آن مقطع بود؟ بهتر است برخورد امام(ره) را با این گونه افراد و جریانات به یاد آوردید و از این که در رفاه و امنیت در زیر چتر رافت نظام اسلامی زندگی می کنید سجده شکر بجا آوردید...

آقای خط امامی!

در بخشی دیگر از مطالبتان این طور عنوان داشته اید که: «حق این بود که این دو جریان (اصلاح‌طلب و اصولگرا) حدود و ثغور فکری و خط قرمزهای خود را بطور دقیق مشخص می‌کردند»

شما بر اساس چه ادله ای ادعا می کنید، همانگونه که جریان اصلاحات حدود ، ثغور و خط قرمز های مشخصی ندارد پس جریان اصولگرا هم به چنین وضعیتی مبتلا می باشد؟ اگر جریان اصول گرا همانند جریان شما حدود و ثغور مشخصی نداشت و خطوط قرمز را رعایت نمی کرد، جریانات برانداز برای یکبار هم که شده است در پوشش آنها ایفای نقش می کردند که همین مطلب به تنهایی نشان می دهد، جریان اصولگرایی بخاطر پایبندی که به آرمان های امام و انقلاب دارد و خطوط قرمز نظام را رعایت می کند، هیچ گاه جریانات برانداز به آنها احساس نزدیکی ندارند و با آنها اشتراک نظر پیدا نمی کنند. لازم است که بدانید شما سخنگوی مجمع روحانیون مبارز هستید نه جامعه روحانیت مبارز ظاهرا همانطور که رسم امام(ره) را فراموش کرده اید جایگاه خود را نیز از یاد برده اید!!!

دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز!

جنابعالی در فرازی دیگر از صحبت های خود اظهار داشته اید که: ما بر سر مواضع اصولی خود هستیم... البته در برابر ظلمی که به دیگران بشود، ولو برانداز باشد اعتراض می‌کنیم، برانداز اگر عمل مجرمانه‌ای بکند، باید مطابق قانون مجازات شود و فرقی نمی‌کند اصلاح طلب باشد یا غیرآن، اما اگر یک جریانی ولو برانداز به بهانه برانداز بودن حقوق اولیه انسانی‌اش سلب شود، باید از او دفاع کرد.

شما از کدام مواضع اصولی صحبت می کنید؟ چه چیزهایی مواضع اصولی شما و جریان متبویتان می باشد؟ این چگونه مواضع اصولی می باشد که در مقاطع مختلف متغیر می باشد؟ مگر مواضع اصولی شما غیر از سخنرانی ها، مصاحبه ها و بیانیه های حزب متبوعتان می باشد؟ البته بخشی از مواضع اصولی شما! در بیانیه های مجمع روحانیون مبارز به ویژه بیانیه های بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 آشکار می باشد، آنجا که گفته اید: مردم نجیب ایران که با هزاران امید و آرزو و شور و شوق به پای صندوق‌های رای آمدند، اکنون باید جنازه جوانان خود را از میان خاک و خون بردارند و به سوگ آنان بنشینند، میلیون‌ها انسان در سراسر کشور به نتایج اعلام شده این انتخابات باور و اطمینان ندارند، بلکه آن را محصول یک طرح حساب شده می‌دانند و بدان معترضنند... آیا پاسخ این فریادهای حق‌طلبانه سفیر گلوله‌هایی است که سینه فرزندانشان را بشکافد و پیر و جوان و زن و مرد را به خاک و خون بکشد؟...چرا به مردم اهانت می‌کنند و این حرکت مردمی و در کمال وقار و آرامش را به بیگانگان نسبت می‌دهند و هزاران نفر را در خیابان‌ها و از خانه‌هایشان می‌ربایند و با رفتاری بسیار زشت و ناپسند آنان را اعم از زن و مرد به نقاط نامعلوم می‌برند؟... آیا آقای مهندس موسوی مسبب اغتشاش‌های است یا آنان که با لشکر‌کشی در خیابان‌ها شهر را به صورت یک پادگان نظامی درآورده‌اند و مردم بویژه جوانان را تحریک می‌کنند و احساساتشان را جریحه‌دار می‌سازند؟... مردم می‌گویند در انتخابات امانت‌داری نشده است و باید انتخابات ابطال شود، آیا پاسخ چنین خواسته‌ای بر فرض که به اعتقاد مسئولان برنامه‌ریز و مجریان انتخابات صحیح نباشد،‌ انواع اهانت‌هایی است که از بلندگوهای حکومتی نثار مردم می‌شود و باید پس از آن با چوب و چماق و تفنگ و گلوله به آنان حمله شود، عده‌ای مجروح یا کشته و گروهی هم به بند کشیده شوند؟ (بیانیه مجمع روحانیون مبارز – 1 تیر ماه 1388)

اتفاقا مشکل اصلی شما و دوستانتان همین مواضع اصولی! می باشد که هنوز بر آن تاکید دارید! آیا این بیانیه و مطالب مطرح با آن شبیه بیانیه ها و حرف های افراد و جریانات برانداز نظام بخصوص در زمان حیات حضرت امام(ره) نمی باشد؟ مگر آنان چه می گفتند که شما نگفته اید؟ برخورد انقلابی و قاطع حضرت امام(ره) را با آنها که فراموش نکرده اید؟ واقع مطلب این است که شما و جریان اصلاح طلب استحاله شده اید! جریانی که به گفته چهره های شاخص آن نه تعریفی ، نه حدود و ثغور فکری و نه خط قرمز های مشخصی دارد و نه معلوم است که از کجا آمده است؟ بهترین بستر برای نفوذ و نقش آفرینی دشمن و سرویس ها اصلاعاتی آن برای ضربه زدن به نظام اسلامی و ارزش های آن می باشد که دشمن با استفاده از این خلاء های مهم در جریان اصلاحات با نفوذ افرادی که توان فکری بالای دارند در دل این جریان اقدام به دادن راهبرد و تولید گفتمان های فکری هدفمند به منظور همراه کردن تمامی افراد و چهره های این جریان در مسیر مورد نظر خود می کند. امیدواریم که برایتان مشخص شده باشد که دشمنان و براندازان نظام برای ارتباط با جریان های داخلی ارتباط تشکیلاتی برقرار نمی کنند بلکه کاملا مخفیانه ، مرموزانه و با استفاده از شیوه های ظریفی به این کار اقدام می کنند.

آقای انصاری کجا و به چه جریانات براندازی ظلم شده است که شما در مقام تظلم خواهی از آنان ظاهر شده اید؟ مگر غیر از این است که براندازان هر عمل مجرمانه ای که مرتکب شده اند متناسب با آن مجازات گردیده اند. چرا شما به گونه ای وانمود می کنید که به جریانات برانداز ظلم شده است! بهتر است بدانید که بزرگترین ظلم را نسبت به نظام اسلامی که با ارزشترین یادگار امام خمینی(ره) و مرهون خون های پاک شهدا می باشد را شما و دوستان سیاسی تان انجام دادید که بستر مناسبی را فراهم کردید تا برندازان نظام هر کاری که خواهند بر علیه ارزش های امام و انقلاب انجام دهند.

آقا مجید!

شما در بخش پایانی مصاحبه خود چنین توصیه کرده اید که: احزابی که در چارچوب نظام فعالیت می‌کنند، باید موانع‌شان رفع شود، دلخوری‌هایی که به هر دلیل در جریان انتخابات گذشته پیش آمده است و کدورت‌ها با یک سعه صدر و گذشت متقابل کنار گذاشته شود. 

عزیز برادر چرا صورت مسئله را پاک می کنید؟ ظلم هایی که به نظام شده است را فقط دلخوری و کدورت می دانید؟ مگر طرف مقابل به جزء سعه صدر در برابر شما چکار کرده است که با پررویی هر چه تمام توصیه به گذشت متقابل می کنید!! اما لازم است بدانید، امام(ره) به هیچ عنوان اجازه نداده است کسانی که ظلم به نظام و آرمان های آن کرده اند مورد عفو و بخشش قرار گیرند، حتما در این خصوص قاطعیت و عدم انعطاف حضرت امام(ره) را از یاد نبرده اید که فرمودند:  «... این مسئله که نظام در اهداف خود جدی است و با هیچکس شوخی ندارد و در صورت به خطر افتادن ارزشهای اسلامی با هر کس در هر موقعیت قاطعانه برخورد می‌نماید، باید به عنوان یک اصل خدشه‌ناپذیر برای تمامی دست اندرکاران و مردم تبلیغ شود ... »(صحیفه - ج21- ص 339)

جناب انصاری در قسمتی از مصاحبه خود از زبان ما سخن گفته اید! آنجا که اظهار داشته اید: گرچه می‌گویند باید حسن‌ظن داشت، ولی در فعالیت‌های سیاسی و در دنیایی که در معرض نفوذ سرویس‌های جاسوسی و منافقین هستیم، خوش‌باوری به همه افراد کارساز نیست.

بله، در دنیای پیچده امروز ما در فعالیت های سیاسی خود در معرض نفوذ سرویس های جاسوسی و منافقین هستیم ولی اگر با انصاف و دقت به عملکرد جریان اصلاحات بخصوص در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 نگاهی بیاندازیم به دلسوزان نظام حق دهید که به شما و جریان متبوعتان حسن ظن نداشته باشند.

 

5 مرداد 1391      

  والسلام علی من اتبع الهدی  

 


<      1   2      



پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ