سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خط و نشان کشیدن خاتمی برای رئیس جمهور منتخب

ارسال شده توسط یاران امام در 92/4/12:: 5:1 عصر

 

سید محمد خاتمی در دیدار اخیر خود با جمعی از دانشجویان به نکات قابل تاملی اشاره نمود. وی در این دیدار برای رئیس جمهور منتخب، آقای حسن روحانی از موضعی قیم مابانه خط و نشان کشید و نکاتی را به ایشان گوشزد کرد.

برخی از نکاتی که خاتمی به رئیس جمهور منتخب گوشزد کرد بدین شرح است:

نکته ای خطاب به رییس جمهور محترم و پیروز می گویم؛ همان طور که خود تاکید فرمودید پایبندی به برنامه ها و رویکردهایی دارید که مورد تایید و توجه مردم با اکثریت قاطع قرار گرفت و این پایبندی همچنان باید تداوم داشته باشد. به جای دعواهایی که هست و در جای خود می تواند مفید باشد، باید بگوییم رویکردهای اشتباه وجود داشته است که باید تغییر کند.

آقای روحانی که شایستگی های فراوان دارد باید بر تحقق مطالبات مردم پافشاری کنند و متناسب با این رویکردها همکاران لازم را برای دولت خود انتخاب کنند، کسانیکه به برنامه های ایشان مومن باشند، حالا از هرجناحی که می خواهند باشد، فرقی نمی کند. دغدغه این است کسانی نیایند که با تغییر رویکردها مخالف بودند و تلاش کردند که جناب روحانی موفق نشود، هرچند که نتوانستند.

توقع این است بگونه ای عمل شود که جامعه احساس کند رویکردها عوض شده و رویکردی آمده که به اصلاح فرهنگ، سیاست و اجتماع معقتد است.

اگر جامعه دانشگاهی ما گله دارد که تحقیر شده، حتما افرادی بیایند که با این رفتارها مبارزه کنند و دانشگاه ها را به جایگاه واقعی خود برگردانند. روسا و مسوولان امر از دل دانشگاه بیرون بیایند، مانند دوران اصلاحات که دانشگاه و گروه های مختلف فرد شایسته را از میان خود برمی گزید. وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری موظف باشد او را بیاورد و در شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کنند. یعنی یک روش نیمه انتخاباتی بود و اکنون هم انتظار داریم دانشگاه ها مجددا انتخاباتی شوند و هیات امنا در دوران اصلاحات اختیار بیشتری داشت و دولت کمتر می توانست در کار آن دخالت کند و می توانست کارش را با صلاحدید خود انجام دهد.

باید ببینیم کدام رویکرد منجر به حصر و حبس می شود، اگر آن رویکرد اصلاح شود دیگر حبس و حصر نخواهد بود. رویکردی که منجر به ستاره دار شدن دانشجویان شده، اشتباه است و باید عوض شود و در شعارهای آقای روحانی این ها را می بینیم.

حال چند سوال از جناب خاتمی:

اولا شما چکاره هستید که برای منتخب مردم خط و نشان می کشید؟ آقای روحانی قبل و بعد از انتخابات خود را یک چهره سیاسی وابسته به جریان اصلاحات ندانسته و خود را وامدار هیچ گروهی نمی داند، حال به چه دلیلی شما رویکردها و مطالبات جریان فتنه را بعنوان رویکردهای ایشان مطرح می کنید؟ ظاهرا شما فراموش کردید که آقای روحانی عضو جامعه روحانیت مبارز می باشند نه مجمع روحانیون مبارز!

جنابعالی از چه چیزی نگرانید که به رئیس جمهور منتخب که هنوز کار خود را شروع نکرده، می گویید باید به  این رویکردها پایبند باشد؟ چرا دغدغه پیدا کرده اید و می گویید: دغدغه این است کسانی نیایند که با تغییر رویکردها مخالف بودند؟ آیا شما که دم از آزادی می زنید این برخورد خود را نوعی دیکتاتوری نمی دانید؟ آیا دیکتاتوری از این واضح تر که برای منتخب مردم که هنوز کارش را آغاز ننموده خط و نشان می کشید؟ البته می دانیم از کجا ناراحت و نگران هستید که چنین قیم مابانه سخن می گویید! هم آن گونه که حاضر نشدید در خصوص پیروزی ایشان پیام تبریک مکتوب بدهید! بهتر است اذهان عمومی را تشویش نکنید و بگذارید رئیس جمهور منتخب کار خود را با آسودگی شروع کند!

   

 





پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ