سفارش تبلیغ
صبا ویژن

الاکلنگ بازی سیاسی؟!

ارسال شده توسط یاران امام در 92/6/4:: 11:5 صبح

الاکلنگ  نوعی  وسیله بازی است که در آن قطعه چوب یا فلز درازی را بر تکیه گاهی مانند ترازو می نهند و دو نفر که از نظر وزنی یک اندازه هستند بر دو انتهای آن می نشینند و سپس با انتقال وزن، چوب یا فلز به طرف بالا و پایین می رود و افراد به وسیله این بازی تفریحی، کمی هیجان را تجربه می‌نمایند.

در عالم سیاست هم برخی از جریانات سیاسی همانند جریان اصلاحات، به نوعی مشغول الاکلنگ بازی سیاسی هستند. این جریانات چون چارچوب فکری معین و اصول تصمیم گیری ثابت و مشخصی ندارند، مواضع و تصمیم های آنها بر اساس منافع لحظه ای اتخاذ می شود که همین امر باعث ایجاد تضاد و تناقض در مواضع و کردار این جریانات می گردد.

چنین وضعیتی که یک جریان سیاسی مواضع و تصمیم های خود را بر اساس منافع و سود لحظه ای و به دور از یک نظام فکری منسجم و مشخصی بگیرد، باعث ایجاد مواضع و اقدامات الاکلنگی می گردد! در واقع همانگونه که در بازی الاکلنگ انتهای دو طرف آن بخاطر انتقال وزن بالا و پایین می رود در چنین جریانات سیاسی هم، بخاطر محور بودن منافع و سود لحظه ای مواضع و رفتارها بالا و پایین می شود!

در این خصوص خوب است به مواضع و اقدامات جریان اصلاحات در مقاطع مختلف نگاهی بیندازیم. این جریان یک روز در قامت یک جریان انقلابی ظاهر می شود و روز دیگر بعنوان یک جریان برانداز به صحنه می آید. یا یک روز دشمن سرسخت آقای هاشمی می شود و تمام تلاش خود را برای بیرون کردن او از صحنه سیاسی بکار می گیرد و روز دیگر تابع و مطیع او می گردد و ایشان را منجی نجات می داند!

حال بجاست برای روشن شدن بیشتر این موضوع به یک اتفاق جالب توجه کنیم:

مجمع مدرسین و محققین قم که یک تشکل سیاسی – حوزوی وابسته به جریان اصلاحات می باشد در ایام ماه مبارک رمضان، اقدام به برگزاری جلسات سخنرانی نمود. این جلسات که در ساختمان این مجمع و با سخنرانی چهره های اصلاح طلب برپا می گردید یک نکته جالب و قابل توجه داشت که بخوبی الاکلنگ بازی سیاسی را در این جریان نشان می دهد. در محل برگزاری جلسات عمومی مجمع مدرسین و محققین (طبقه پایین ساختمان مجمع) از سال 88 در کنار عکس حضرت امام(ره) عکس آقای منتظری هم نصب گردید. امسال افراد شرکت کننده در این جلسات ناگهان با حذف عکس آقای منتظری مواجه می شوند که البته این امر باعث ناراحتی نزدیکان آقای منتظری می گردد. مسئولین این مجمع بخاطر ناراحتی نزدیکان آقای منتظری از حذف عکس ایشان مجبور می شوند در اقدام عجیبی عکس حضرت امام(ره) را حذف کنند تا حذف عکس آقای منتظری عادی جلوه دهد! اما دوباره بعد از مدت کوتاهی مسئولین این مجمع بخاطر این که حذف عکس امام(ره) را برخلاف منافع خود می بینند، مجبور می شوند مجددا عکس حضرت امام(ره) را نصب کنند!

 


<      1   2      



پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ