سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازتاب دروغگویی خرم اصلاحات در بازتاب!

ارسال شده توسط یاران امام در 91/8/18:: 6:0 عصر

 

احمد خرم (وزیر دولت اصلاحات) در مصاحبه با نشریه تجارت فردا در خصوص موضوع افشاگری هشت پیش سایت بازتاب درباره ریخت و پاش هایش اظهار داشت: اتهام ریخت و پاش مربوط به دفتر من بود. می‌گفتند دو میلیارد تومان خرج دفترم کرده‌ام و به مبلغ 5/1 یا 5/2 میلیون تومان هم صندلی ریاست خریده‌ام؛ و اینکه در افتتاح فرودگاه ریخت و پاش کرده‌ام. پس از این جو‌سازی‌ها که ابتدا سایت بازتاب به آن دامن زد، خبرنگاران را دعوت کردم و زونکن خریدهایی را که صورت گرفته بود در اختیار آنان قرار دادم. به آنها گفتم کل پولی که برای این اتاق هزینه کردیم، 5/15 میلیون تومان است. به خبرنگاران گفتم مساحت دیوار و سقف و کف این اتاق را حساب کنید. اگر به قطر دو میلیمتر ورق طلا به دیوار‌های این اتاق می‌کشیدیم، می‌شد 700 میلیون تومان.
اتهام دیگر مربوط به صندلی اتاقم بود. من بابت این صندلی بیش از 20 هزار تومان خرج نکرده بودم. می‌خواستم صندلی بخرم یک صندلی آوردند گفتند، 5/1 میلیون تومان. گفتم نمی‌خواهم. در انبار وزارتخانه اسکلت سه صندلی چرخدار موجود بود. بعد متوجه شدم این صندلی‌ها را مرحوم شالچیان که وزیر راه رژیم پهلوی بود از آمریکا خریداری کرده است. او مرد شریفی بود. پس از انقلاب به صورت افتخاری، پل‌ها، جاده‌ها و خطوط احداث‌شده راه‌آهن را بررسی می‌کرد و ایرادات آن را به صورت مکتوب به مسوولان ارائه می‌کرد.

اسکلت صندلی‌ها را به یک مبل‌سازی دادیم که برای آن روکش بدوزد. اکنون وزیر راه نیز روی همان صندلی می‌نشیند. یکی از دلایل جار و جنجالی که به راه انداختند، همین صندلی‌ها بود.

سایت بازتاب مورخ 1391/8/16 در واکنش به ادعاهای احمد خرم چنین موضع گیری نمودواقعیت آن است که برخلاف ادعای خرم، مجموعه دفتر وزیر راه در برج جدید این وزارتخانه که شامل حوزه وزارتی سالن جلسات وزیر و دفتر رییس دفتر وزیر می باشد، دو طبقه از ساختمان بزرگ مذکور را اشغال کرده بود و این بخش از اظهارات خرم مبنی بر اینکه دفتر خود را به یک اتاق کوچک تعبیر می کرد، کذب محض است.

خبرنگار «بازتاب» پس از برکناری خرم از وزرات راه، مستقیما با حضور در دفتر وزیر و طبقات 15 و16 از آن بازدید و مشاهده کرد که مجموع مساحت آن دست کم 1200 مترمربع بود.
برای دکوراسیون این فضا، قراردادی با یک شرکت ساختمانی منعقد شده بود که مبلغ آن با احتساب ضرائب و تعدیل بالغ بر دو  میلیارد تومان به قیمت سال 1382 بالغ می شد و این بدان معنا بود که ارزش این قرارداد در شرایط فعلی دست کم بیش از ده میلیارد تومان می باشد.

در این قرارداد، عناصری نظیر میز و صندلی های تشریفاتی و گرانقیمیت، تلویزیون پلاسمای 50 اینچ که در آن زمان جزو گرانقیمت ترین و پیشرفته ترین لوازم صوتی و تصویری محسوب می شد، به همراه سایر وسایل دکوراسیون پیش بینی شده بود.
هرچند احمد خرم قبل از استیضاح خود با برگزاری برنامه تبلیغاتی تعدادی از خبرنگاران را به برج وزارت راه برده و محل دیگری غیر از دفتر خود را به آنها نشان داد، اما در آن زمان افشاگری های مستند بازتاب موجب خنثی کردن این حرکتها گردید.

یکی از ادعاهای احمد خرم علیه سایت «بازتاب»، دروغ خواندن وجود خودروی ماکسیما که تشریفاتی ترین خودروی آن زمان محسوب می شد، در مجموعه وزارت راه بود که وی در مصاحبه ای که در روزنامه ها چاپ کرد، مدعی شد اگر سایت بازتاب مشخصات این خودرو را اعلام کند، ماکسیما را به مدیر مسئول بازتاب هدیه می دهد و البته بازتاب بلافاصله پلاک و مشخصات دقیق خودرو، حتی محل پارک آن را در وزارت راه اعلام کرد، اما هیچ گاه خرم به وعده اش عمل نکرد. البته بازتاب اعلام کرده بود خرم این هدیه گرانقیمت را به جای  مدیر مسئول بازتاب، صرف کارکنان محروم وزارت را در استان سیستان و بلوچستان کند که با بودجه آنها این خوردو خریداری شده بود.

چند نکته:

1 – آقای خرم اگر می خواهد مطلبی را تکذیب کند، باید مواظب باشد که مطالب مربوط به سایت های همسو با جریان خود (اصلاحات) را تکذیب نکند! تا آنها  مجبور شوند برای زیر سوال نرفتن و دفاع از خود، اقدام به افشاگری بیشتر کنند و او را زیر سوال ببرند!!!

2 – سایت بازتاب هم بهتر است در واکنش به احمد خرم زیاد  برآشفته نشود و تعادل خود را حفظ کند! تا مجبور نشود نا خواسته به این حقیقت اشاره کند که:اگر دولتهای گذشته سازندگی و اصلاحات مرتکب اشتباهات بزرگی نمی شدند، جریان احمدی نژاد به قدرت نمی رسید.

3 – به خرم اصلاحات گیر ندهید! او دوست داشته با انجام اصلاحاتی همانند نامش، جایش هم خرم باشد تا بتواند به معنای حقیقی خرم اصلاحات باشد!!!

 





پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ