سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برخورد متفاوت سید حسن خمینی و محمد علی انصاری در یک موضوع!

ارسال شده توسط یاران امام در 91/3/27:: 10:0 عصر

 

شاید این تیتر در ظاهر سوال برانگیز باشد ولی در باطنش از حقیقتی تلخ سخن می گوید.

چندی پیش یکی از روحانیون اصولگرا(آقای شجونی) در مصاحبه با سایت جوان آنلاین مطالبی را عنوان نمود که منجر به دو موضع گیری متفاوت گردید. ما صرف نظر از مطالب مطرح شده توسط آقای شجونی به دنبال بررسی دو موضع گیری متفاوت نسبت به این اظهارات هستیم. موضع گیری اول مربوط به خادم خانه امام (آقای محمد علی انصاری) که در ارتباط با اظهارات آقای شجونی در مصاحبه با سایت جماران چنین اظهار داشت که: این بزرگوار تعادل ندارد و لذا جواب مستقیم هم به ایشان وجهی ندارد، تعجب از جامعه محترم روحانیت مبارز است که چرا از چنین افرادی تبری نمی جوید؟جایگاه بلند و سوابق خوب این جامعه با وجود چنین افراد غیر متعادلی تنزل می یابد. البته ایشان در کلام خود بارها در گذشته و در مصاحبه اخیر مرتکب اظهارات کذب و توهین به امام و نزدیکان امام شده است که هفته آینده از ایشان به دادگاه ویژه روحانیت شکایت می شود.

موضع گیری دوم مربوط به حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی بود، که سایت رسمی وی چنین عنوان نمود :  بیان  اظهاراتی چون "شجونی سن و سال زیادی دارد و دیگر حرجی به او نیست" پیش از آغاز جلسه درس "کفایه" از سوی برخی شاگردان، باعث ناخرسندی نوه امام (ره) شد به طوریکه به روایت برخی شاگردان، "سید حسن خمینی چهره در هم کشید".

براساس اخبار منتشر شده، پس از بیان برخی نظرات از سوی شاگردان در نقد شخصیت شجونی، سید حسن خمینی چهره در هم کشید و با جدیّت اعلام کرد: اینکه امروز کسی به ما انتقاد داشته باشد یا از ما خوشش نیاید نباید موجب بشود ما گذشته ایشان و ارزشهای گذشته شان را فراموش کنیم یا نا دیده بگیریم.

نوه امام (ره) در مورد شجونی افزود: ایشان قبل از انقلاب زمانی که بردن نام امام خمینی چوب خوردن داشت از زمره مبارزان بودند و سابقه بسیار روشنی در آن زمان دارند و این یک ارزش است که نباید نا دیده گرفته شود.

حال سوال ما از آقای انصاری این است که چه شده شما دایه دلسوز تر از مادر شده اید؟! معمولا رسم بر این بوده که کسی که بیش از صاحب عزا گریه می کند برای نان و حلواست!!! چه موقعیتی از شما به خطر افتاده است که حاضر می شوید بجای پاسخگویی، فرد سوال کننده را نا متعادل خطاب کنید؟ آیا این گونه واکنش شما خود گواه بر بی تعادلی نیست؟! چرا شما در برابر مطالبی که آقای شجونی نسبت به شخص خودتان و مجموعه های تحت سرپرستی تان گفته است پاسخی نداده اید، بلکه با فرافکنی و هزینه کردن از نام وبیت امام(ره) صورت مسئله را پاک کرده اید!

جناب انصاری! شما که نام امام(ره) را به یدک می کشید با این گونه سخن گفتن در حقیقت تیشه به رسم امام می زنید! از آنجا خود را فدایی امام(ره) می دانید لازم است که با کلام امام(ره) با شما سخن بگوییم: « اگر خدای نخواسته، یکوقتی خواستید به یک کسی جسارت کنید، بفهمید که در حضور خدا دارید به بنده خدا جسارت می‏کنید» (صحیفه امام جلد 2- تهذیب نفس) ما در آینده نزدیک در نامه سوم که در وبلاگ شاخص؟ جهت تنویر افکار عمومی منتشر خواهد شد، بصورت شفاف تر با شما سخن خواهیم گفت.

 





پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ