سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ضرب و شتم طلاب عدالت خواه توسط عوامل جریان اصلاحات

ارسال شده توسط یاران امام در 92/5/26:: 7:8 عصر

سال گذشته در نامه ای سرگشاده خطاب به آقای مجید انصاری درباره مدرسه علمیه کرمانیها، اموال و موقوفات بسیار با ارزش آن مطالبی را بیان نمودیم. در آن نامه آقای مجید انصاری(عضو هیات مدیره مدرسه علمیه کرمانیها) را در خصوص سوء مدیریت و تخلفات صورت گرفته نسبت به اموال و املاک این مدرسه مورد پرسشگری قرار دادیم  که البته ایشان تا این لحظه پرسش های ما را بی پاسخ گذاشتند و بنحو احسن پایبندی خود را به شعار پاسخگویی نشان دادند!

همچنین در آن نامه به حرکت عدالت خواهانه طلاب و روحانیون انقلابی کرمان اشاره نمودیم که نهایتا منجر به رسیدگی شورای عالی حوزه و صدور حکم توسط حضرت آیت الله مومن نسبت به این موضوع گردید که در بخشی از آن حکم چنین آمده است: « این نتیجه بررسی طولانی و دقیقی است که بنده موفق به انجام آن شدم و نظر شرعی خود را در مورد این دعوای قضائی انشاء کردم.» « بناء علیه، این تصرفات همه نامشروع و پولی که از فروش این زمین ها به دستشان رسیده ملک آنان نیست و با این تخلف آشکار از موازین شرعی، ....( آقای مجید انصاری) صلاحیت فعلی متولی بودن را ندارند.»

حال روحانیون و فضلای کرمانی در راستای پیگیری مطالبات عدالت خواهانه خود، چند روز پیش نامه ای را خطاب به حضرت آیت الله استادی(دبیر شورای عالی حوزه علمیه) منتشر کردند. سوگمندانه باید گفت در بخشی از این نامه به دو مرتبه ضرب و شتم طلاب عدالت خواه کرمانی توسط عوامل جریان اصلاحات اشاره شده است که دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد. البته طلاب و روحانیون انقلابی و ولایی کرمان با شکیبایی تمام در برابر این هتاکی ها صبوری نمودند و به تبعیت از رهنمودهای مقتدای خویش رهبر معظم انقلاب، ذره ای از مطالبات به حق شان عقب نشینی نکردند بلکه مصمم تر پیگیر مطالبات عدالت خواهانه خود شدند.

جالب است قاطبه طلاب و روحانیون کرمان نسبت به تخلفات و سوءاستفاده های صورت گرفته در خصوص اموال و املاک بسیار ارزشمند مدرسه علمیه کرمانیها سوال دارند و معترض می باشند، حال آقایان اصلاح طلبی که اداره مدرسه را بعهده دارند، بجای پاسخگویی طلاب عدالت خواه را مورد ضرب و شتم قرار می دهند و بخوبی هم نشان می دهند، اصلاح طلبی یعنی کتک زدن آری و پاسخ دادن هرگز!

متن نامه طلاب و روحانیون کرمانی خطاب به آیت الله استادی:

 

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

محضر مبارک حضرت آیت الله استادی «دامت برکاته»

دبیر محترم شورای عالی حوزه علمیه

سلام علیکم؛

چندی است که مسائل مربوط به مدرسه کرمانی ها و متعلقات آن، محور بحث ها و گمانه زنی های روحانیون و طلاب کرمانی حوزه علمیه قم و کرمان گشته است. همه از ظلمی می گویند که بر فرهنگ دینی استان کرمان و حق طلاب مظلوم علوم دینی روا داشته شده است. ظلمی که حاصل بی لیاقتی و خیانت عده ای است که ریاکارانه، خود را پشت مقدسات پنهان کرده و سرمایه ای انبوه را که قرار بود پشتوانه فعالیت های علمی و پژوهشی حوزه های علمیه و ارتقاء فرهنگ دینی استان کرمان باشد، پایمال کرده اند.

مشاهده این ظلم بزرگ، روحانیون و طلاب کرمانی حوزه علمیه قم را برآشفت و بار مسئولیتی که بر شانه های خود حس می کردند، آنان را به حرکت واداشت. حرکتی که چون نهالی نوپا، از یک مطالبه و سؤال آغاز شد و به تدریج رشد کرد و امروز به لطف تعهد، مسئولیت پذیری و عدالت خواهی آنان، به درختی ریشه دار و تنومند تبدیل گشته و راه خود را عزت مندانه، ادامه می دهد.

حضرت آیت الله استادی!

پس از صدور حکم حضرت آیت الله مؤمن «دامت توفیقاته» و تأیید این حکم در شورای عالی حوزه و دستگاه قضائی و ابلاغ جهت اجرا، این امید در دلهای روحانیون و طلاب عدالت خواه جوانه زد که انگار قرار است پس از سال ها، شاهد اصلاح روند امور مدرسه علمیه کرمانی ها و اموال و املاک میلیاردی آن باشند؛ اما شنیدن خبر توقف حکم در حال اجرا، آنان را حیرت زده کرده و سؤالات و ابهامات زیادی را در ذهن آنان، پدید آورد.

مسببین این حادثه گمان می کردند که روحانیون کرمانی، پس از این ماجرا، از ادامه مسیر ناامید گشته و مطالبه خود را رها خواهند کرد؛ اما هنگامی که عزم جدی آنان را در پیمودن راه مشاهده کردند، به تهمت زنی و شایعه پراکنی روی آوردند؛ تا جایی که به شخصیت طراز اولی مانند حضرت آیت الله مؤمن نیز رحم نکرده و ایشان را مورد ناجوانمردانه ترین هتاکی ها قرار دادند.

همچنین، از آنجایی که خانه عنکبوتی خود را متزلزل می دیدند، فروش املاک و اموال وقفی متعلق به مدرسه را افزایش داده و آنگونه که شواهد قطعی نشان می‌دهد، از سال 88 تا امروز، چندین میلیارد از املاک و اموال موقوفه را به فروش رسانده اند.

در اثناء سال جاری تحصیلی و پس از اینکه مدیریت حوزه علمیه قم، طلاب ساکن در ساختمان خیابان ارم را به مدارس دیگر منتقل کرد، جمعی از روحانیون و طلاب کرمانی، به همراه نمایندگان خود در مجمع طلاب استان کرمان، در ساختمان مذکور حاضر شده و از آقای کشمیری خواستند در حل و فصل مسائل مدرسه، به طلاب کرمانی کمک کند. حاصل مذاکرات صورت گرفته، توافق نامه ای بود که به امضای آقای کشمیری، جاویدی و برخی از حاضرین در جلسه رسید.

بر اساس این توافق نامه، هیأت امنایی جدید مرکب از آقایان حجج اسلام کشمیری، جاویدی، موسوی کرمانی و امیر مجاهدی، به تولیت مدرسه کرمانی ها انتخاب شدند. همچنین این هیأت امنا، موظف شد هیأت اجرایی را از بین افراد پیشنهاد شده توسط مجمع طلاب استان کرمان، انتخاب کند.

متأسفانه فردای آن روز، آقای کشمیری با نادیده گرفتن این توافق نامه و به بهانه بیماری، در جلسه هیأت امنا حاضر نشد؛ اما عصر همان روز، به همراه چند تن از فرزندان خود و برخی از اطرافیان آقای انصاری، با حالتی تهاجمی وارد ساختمان شده و طلاب بی دفاع را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

این غائله با هوشیاری و خویشتنداری طلاب، ختم به خیر شد و متجاوزان از مدرسه اخراج شدند؛ اما بار دیگر در روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان و در آستانه شب قدر، در حالی که چند نفر از طلاب کرمانی حاضر در مدرسه، خود را برای احیاء این شب آماده می کردند، ناگهان آقای کشمیری و سه تن از پسران وی، به همراه آقایان کمساری و آفرند و چند نفر از کارگران سابق مدرسه و دو نفر جوشکار، به مدرسه هجوم آورده، قفلها را شکسته و طلاب حاضر در مدرسه را مورد ضرب و شتم قرار دادند؛ به گونه ای که دست یکی از طلاب در اثر جراحات وارده، خون آلود شده و قسمت هایی از بدن وی کبود شده است.

حضرت آیت الله استادی!

از نظر روحانیون و طلاب کرمانی، کسانی که به احکام نورانی شرع مقدس و به عهد و پیمان ها پایبند نبوده و به اموال و املاک وقفی تعدی می کنند و به عالم طراز اول حوزه علمیه، جسارت و هتاکی کرده و حکم صادر شده توسط ایشان را زیر سؤال می برند و با زیر پا گذاشتن حرمت ماه مبارک رمضان و شب با فضیلت قدر، به خانه امن طلاب حمله کرده و آنان را مورد ضرب و شتم قرار می دهند، کمترین صلاحیتی برای اداره مدرسه علمیه، که خانه تقوا و جهاد است، ندارند و هیچ امیدی به خیر و صلاح و هدایت سربازان امام زمان «عج» توسط آنان نیست. 

ما در راه انجام وظیفه دینی خود، با امید به فضل خداوند و عنایات و امدادهای حضرت ولیّ عصر«عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف» و تحت ارشادات رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیةالله العظمی امام خامنه‌ای«مد ظله العالی»، عدالت‌خواهی و حق طلبی را پیگیری کرده و خواستار اجرای کامل حکم حضرت آیت الله مؤمن و اصلاح روند امور مدرسه علمیه کرمانی ها و متعلقات آن و مهیا شدن محیطی سالم و بانشاط برای طلاب کرمانی جهت تحصیل و تحقیق و پژوهش، می باشیم.

در همین راستا، از بزرگان و علما، که زعمای حوزه مقدسه علمیه به شمار می روند و بار اصلی امانت، مسئولیت و حراست از میراث حوزه های علمیه بر دوش آنهاست، به ویژه از اعضای محترم شورای عالی حوزه علمیه، انتظار داریم برای حفاظت از حرمت حکم و فتوا، از حکم صادر شده توسط حضرت آیت الله مؤمن دفاع کرده و از لگد مال شدن میراث بزرگ شیعه، توسط عده ای سیاست باز دنیا پرست جلوگیری کنند.

از دستگاه محترم قضایی و مسئولین محترم دادگاه ویژه روحانیت نیز مصرانه می خواهیم، به ابعاد کیفری عملکرد هیأت مدیره سابق مدرسه علمیه کرمانی ها، آقایان کشمیری و انصاری رسیدگی کرده و آنان را به جرم بی حرمتی و بی اعتنایی به احکام شرع مقدس و خیانت در امانت، به مجازاتی که شایسته آنان است، برسانند.

«والسلام علی من اتبع الهدی»

روحانیون و طلاب کرمانی حوزه علمیه قم و کرمان

 

رونوشت:

دفتر مقام معظم رهبری در قم و تهران

اعضای محترم شورای عالی حوزه

اعضای محترم جامعه مدرسین

مسئولین محترم دستگاه قضایی

دادستان محترم ویژه روحانیت

مدیریت محترم حوزه های علمیه

مدیریت محترم حوزه علمیه قم

 

 





پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ